Dieta dla seksu. Co jeść, żeby mieć ochotę?

Czyżby wystarczyło zmienić dietę, aby częściej lądować w łóżku? /123RF/PICSEL

Australijscy naukowcy sprawdzili, jakie witaminy są nam potrzebne, żebyśmy mieli ochotę na seks. Co powinieneś jeść, żeby w sypialni mieć ochotę na coś więcej, niż sen?

Reklama

Impotencja i spadek libido to dość częsty problem w obecnych czasach. Winny jest w tym przypadku styl życia, jaki prowadzimy i sposób, w jaki się odżywiamy. 

Częściej na impotencję cierpią mężczyźni, którzy objadają się fast-foodami i siedzą całymi dniami przed telewizorem niż ci, którzy dbają o dietę i starają się przynajmniej trzy razy w tygodniu uprawiać sport. Podobnie sprawa ma się z paniami. Zwłaszcza tymi, które po ciąży przestały dbać o swoje ciało. Nic gorszego nie można zrobić.

Reklama

Ponad 50 procent społeczeństwa ma czasowe, lub stałe problemy związane ze spadkiem libido. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy według lekarzy jest tryb życia i stres wywołany pracą.

Badania, które przeprowadzili Australijczycy były bardzo podobne do badań grupy dziennikarzy z gazety Daily Mail, którzy wraz z naukowcami z Oxfordu opracowali badania, z których wynika, że początki impotencji zaczynają się w 85 procentach przez zły styl życia. Australijczycy poszli jednak krok dalej i zbadali również poziom libido mężczyzn i kobiet. Odkryli coś zaskakującego: na jakość życia seksualnego znacznie wpływa brak witamin A, B, C i E.

Lekarze prowadzący badania uważają, że brak tych witamin może doprowadzić do spadku libido i problemów z erekcją. Można ich brak uzupełnić dzięki suplementom, ale też dzięki zmianie w diecie.

Gdzie szukać witamin?

Najwięcej witaminy C znajduje się w owocach dzikiej róży, owocach cytrusowych, brukselce, jagodach, jabłkach, kiwi, papryce, koprze włoskim i porach.

W witaminy pochodzące z grupy B są bogate zboża (kasza gryczana, płatki owsiane, jęczmienne), jaja, ryby morskie, produkty mleczne, banany, otręby, orzechy, ziemniaki, pomidory, marchew, orzeszki ziemne, kalafior i kapusta. A także mięso wieprzowe. Witamina A może być otrzymany przez dodanie do diety warzyw (cebuli, marchwi, pietruszki, kopru, dyni, szpinaku, słodkiej papryki i brokuł), a także wątróbki oraz tłustych rodzai ryb, jaj i produktów mlecznych.

Witaminę E można natomiast znaleźć w olejach, jajkach i kiełkach zbóż.

Lekarze podkreślają, że nie trzeba łykać kilogramów tabletek, żeby poprawić stan swego zdrowia. Wystarczy jedynie zmienić swoje upodobania żywieniowe.


Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje