Corvette kontra zabawka. Kto wygrał na torze?

Modlińskie lotnisko, sportowy Chevrolet Corvette C5 Targa oraz jedno z najszybszych na świecie aut sterowanych radiem - co mogło wyniknąć z tak oryginalnego połączenia? Tylko jedno - wyjątkowy wyścig, duża dawka adrenaliny oraz spotkanie prawdziwych pasjonatów rywalizujących o palmę zwycięstwa.

Pas startowy lotniska w Modlinie stał się areną niecodziennego wyścigu dwóch piekielnych maszyn: stuningowanego Chevroleta Corvette C5 Targa oraz TRAXXAS XO-1 - modelu sterowanego radiem. Obydwie maszyny zostały dodatkowo podrasowane aby osiągnąć jeszcze lepsze wyniki prędkości, a organizatorzy wyścigu dopracowali najdrobniejsze szczegóły dotyczące zarówno parametrów technicznych rywalizujących samochodów jak i trasy wyścigu.

O bohaterach słów kilka


Już na samym starcie wydawałoby się, że model sterowany radiem - wprawdzie jeden z najszybszych na świecie ale jednak model - nie ma szans z podrasowanym Chevroletem Corvette C5. Samochód ten posiada bowiem silnik LS1 V8 o pojemności 5665 cm³ i mocy 345 KM, a dzięki licznym modyfikacjom układu wydechowego, dolotowego oraz obniżeniu wagi, może osiągnąć maksymalną prędkość 300 km/h.

Jednak zespół przygotowujący TRAXXAS XO-1 do wyścigu również porządnie zmodyfikował swój model. Standardowo auto to w skali 1:7 osiąga maksymalną prędkość 160 km/h, a po zastosowanych zmianach może osiągnąć około 210 km/h poniżej 5 sekund. W modelu tym zmodyfikowano między innymi układ napędowy, zastosowano silnik Leopard 5682 1360kV, regulator Mamba XL2, chłodzenie Castle dual fan, dociążono przód o 200gr, zmieniono przełożenie oraz wprowadzono istotne zmiany w zasilaniu.

Dodatkowo team TRAXXAS XO-1 był przygotowany na  każde warunki i konieczność nagłego naładowania baterii auta. W tym celu jako mobilne źródło energii wykorzystano moc akumulatorków Energizer Precision o pojemności 2400mAh i TRAXXAS XO-1 był gotów do wyścigu.

Reklama

Chwila prawdy, decydujące starcie


O świcie na tle startujących i lądujących samolotów  na jednym z pasów startowych modlińskiego lotniska stanęły zatem obok siebie słoń czyli Chevrolet Corvette C5 Targa o wymiarach (dł. - 4564 mm, szer. - 1869 mm, wys. - 1214 mm, masa - 1439 kg) i mrówka czyli TRAXXAS XO-1 o wymiarach (dł. - 686 mm, szer. - 195 mm, wys. - 128 mm i wadze około 5 kg).

Wielkie emocje, oczekiwanie, chwila napięcia i start. To co stało się potem było szybkie, nieoczekiwane i piorunujące - sterowany radiem TRAXXAS XO-1 nie tylko pokonał stuningowaną sportową Corvettę, ale także pobił dotychczasowy rekord prędkości osiągając 178,4 km/h. Dla wszystkich fanów wyścigów samochodowych oraz miłośników modeli RC organizatorzy przygotowali relację filmową z tego wydarzenia. Miłego oglądania!


INTERIA.PL/materiały prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy