Rośnie pogromca Spotify? Wielki sukces YouTube Music i Premium
Google ma spore powody do radości. Ich usługi w ramach platformy YouTube rekordowo powiększyły swoją bazę użytkowników w trakcie ostatniego roku. Ich usługi rosną — pytanie tylko, czy zagrożą innym streamingowym gigantom?
Czasy, w których serwis YouTube oferował jedynie wideo z możliwością tworzenia kanałów i toczenia zaciętych batalii w komentarzach dawno minęły. Platforma w ostatnich latach wprowadziła sporo nowości, na czele z usługą YouTube Premium, jak również YouTube Music. Mieliście okazję skorzystać z którejś z nich? Bo wiele milionów użytkowników już tak.
Google pochwaliło się, że w ciągu ostatniego roku szeregi subskrybentów usług YouTube Premium i YouTube Music zasiliło przeszło 30 milionów nowych użytkowników. To wynik lepszy o 50% względem analogicznego okresu rok wcześniej, kiedy zanotowano wzrost na poziomie 20 milionów.
Na ten moment łączna liczba osób korzystająca z płatnych usług platformy YouTube wynosi 80 milionów. Chociaż nadal serwis ten jest w tyle za np. Spotify Premium, to taki rozwój może zwiastować nadchodzące przetasowania w czołówce platform streamingowych. Co ciekawe jednak, Google podało wspomnianą liczbę bez rozróżnienia tego, ile osób korzysta z Premium, a ile subskrybuje usługi muzyczne.
Obecnie w Polsce cena YouTube premium wynosi 23,99 zł miesięcznie i pozwala przede wszystkim korzystać z treści udostępnianych w serwisie bez reklam. Nieco tańsze jest YouTube Music — istnieje możliwość korzystania za darmo, a wersja rozszerzona (właściwie to premium) wyceniona została na 19,99 zł.
Polityka Google odnośnie do podawania niezbyt konkretnych danych uniemożliwia konkretne zestawienie liczby użytkowników YouTube Music z Apple Music czy Spotify Premium. Wiadomo jednak, jak prezentują się wyniki wspomnianej konkurencji, która na rynku zdążyła się już zadomowić.