Masz dość telefonicznego spamu w postaci telemarketingu? Google wie, jak sobie z tym poradzić
Telefoniczny spam potrafi przybierać różne oblicza, a jednym ze zdecydowanie najbardziej irytujących są połączenia wykonywane przez boty i oferujące różne, niekiedy podejrzane usługi. Chcąc uporać się z tym problemem, Google postanowiło wprowadzić nową funkcję do połączeń Google Voice. Od teraz łatwiej będzie wyróżniać spam od reszty i tym samym skutecznie go blokować.
Niechciane i kompletnie nieinteresujące nas wiadomości czy przekazy reklamowe są, niestety, dużą częścią naszej codzienności. O ile skrzynki mailowe czy komunikatory są wyposażone w specjalne foldery, gdzie trafiają takie elektroniczne śmieci, tak w przypadku tradycyjnej telefonii jesteśmy narażeni na odbieranie niepożądanych SMS-ów i co gorsza, połączeń.
Szczególnie irytujące są te, w których po drugiej stronie słuchawki nie mamy do czynienia z człowiekiem, lecz botem, a w zasadzie programem obsługiwanym przez żywą osobę. Ta wybiera odpowiednie kwestie z pewnej ograniczonej bazy. Oczywiście odpowiedzi bardzo często nijak się mają do tego, co przed chwilą powiedział adresat połączenia. Nawet wtedy, gdy firma poszukuje mieszkańców powiatu poznańskiego, a my przedstawiamy się jako mieszkaniec Mandżurii.
Zauważając, jak wielką plagą stały się one w ostatnich latach, firma Google postanowiła ułatwić nieco życie użytkowników smartfonów z Androidem. Ostatnia decyzja firmy sprawi, że antyspamowy system znany ze specjalnej aplikacji zagości również w połączeniach wykonywanych w ramach Google Voice.
Google wprowadza system antyspamowy do połączeń Google Voice w ramach systemu operacyjnego Android. Jak podaje firma, w tym celu wykorzystywany jest zaawansowany algorytm sztucznej inteligencji. Jego celem jest rozróżnienie „zwyczajnych” połączeń od tych, które podpadają pod kategorię niechcianych, czyli spamu. W razie wykrycia spamu nasz telefon wyświetli stosowną etykietę.