Reklama

Samochody, o których zapomniał świat

Mają niepowtarzalną stylistykę, wyjątkowe parametry, ale i bogatą historię. Wydawało się, że świat o nich zapomniał, ale dzięki pasjonatom odzyskują dawny blask. Poznajcie nieznane auta znanych marek.

Śnieżnobiały Delage D83 Coupe o numerze podwozia 38012 to samochód, który zachwycił swoją linią i detalami odwiedzających paryskie show motoryzacyjne w 1934 roku. Jego piękno dostrzegła wówczas nawet redakcja "Vu"  ̶  prestiżowego francuskiego magazynu o fotografii, kulturze, architekturze i designie. Na jego łamach pojawiły się zdjęcia roadstera okraszone nad wyraz pochlebnymi komentarzami.

Jego pierwszym właścicielem był Aurelio Lerroux, syn trzykrotnego premiera Hiszpanii. W 1935 roku samochód trafił natomiast w ręce innego Hiszpana, który w Madrycie prowadził luksusowy hotel - auta używano do przewożenia wytwornych gości. Jednak podczas zawieruchy wojennej z lat 1939-1945 wszelki słuch o tej jeżdżącej białej perle zaginął.

Delage odnalazł się dopiero na początku lat 90. ubiegłego stulecia w pewnym magazynie. O dziwo, w bardzo dobrym stanie. O tym, jak wyjątkowy, a zarazem cenny dla kolekcjonerów jest to model, może świadczyć fakt, że w 2007 roku został on sprzedany na aukcji za astronomiczną sumę 3,7 mln dolarów! 

Reklama

Delage to jeden z 12 niesamowitych samochodów, których historie i specyfikacje techniczne poznają widzowie programu "Nieznane auta znanych marek" na kanale Discovery World. Jakie inne modele zostaną w nim zaprezentowane?

Będą to: pierwszy wyprodukowany egzemplarz Corvette Airbox z 1957 roku, odnaleziony w amerykańskiej szopie pod stertą gruzu; Mormon Meteor, przypominająca nieco samochód Batmana kremowo-żółta maszyna zbudowana w 1935 roku z myślą o biciu rekordów prędkości na pustyni solnej w Boneville; "pradziadek" klasycznej Corvetty, czyli koncept-car Chevy Biscayne z 1955 roku, który "otarł się o śmierć" na szrocie; jedyny model sportowego Talbota Lago z 1937 roku ze skróconym podwoziem, który przetrwał do dziś; wyprodukowany w 1950 roku Allard J2, dwumiejscowy samochód sportowy, znany z 24-godzinnych wyścigów Le Mans; majestatyczny kabriolet Bugatti 57C, z którym pod względem jakości w latach 30. XX wieku mógł konkurować jedynie Mercedes; stworzony w 1954 roku przez słynnego włoskiego projektanta Giovanniego Battistę "Pinin" Farinę Cadillac Pininfarina; jedno z pierwszych w historii aut z włókna szklanego, czyli Buick Wildcat I z 1953 roku; Chevrollet El Morocco z 1957, którego powstanie było spełnieniem marzeń kanadyjskiego biznesmana Reubena Allendera.

Nie zabraknie także dwóch samochodów wyścigowych ze stajni Ferrari - 33 GTO i 412P. Ten pierwszy powstał w 1962 roku, zachwycał piękną linią, piekielnie mocnym, 375-konnym silnikiem i miał wiele nowatorskich rozwiązań technologicznych. Natomiast drugi zbudowano pięć lat później specjalnie dla belgijskiej drużyny wyścigowej. Potem, po przeróbkach na "cywilny" jeździł nim po ulicach Hollywood syn amerykańskiego piosenkarza i aktora Deana Martina.

Wszystkie pojazdy-bohaterowie programu "Nieznane auta znanych marek" mają nie tylko niepowtarzalną stylistykę i wyjątkowe parametry techniczne, ale także bogatą historię. W większości przypadków, kiedy minął czas ich świetności, trafiły one na złomowisko lub zamykano je w szopach, pozostawiając "na pożarcie" rdzy. Jednak szczęśliwym trafem po kilkudziesięciu latach te niezwykłe auta zostały odkryte przez pasjonatów motoryzacji. Ludzie ci włożyli w ich renowację całe swoje serce, a także dużo czasu i pieniędzy. Czy było warto? Błysk w ich oczach, kiedy odpowiadają o swoich "perłach", jest najlepszą odpowiedzią na to pytanie.

Nieznane auta znanych marek

(ang. One of a Kind)

Premiera: w sobotę, 29 grudnia, od godz. 14.00 do 17.00 na kanale Discovery World

Discovery World

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Chevrolet Corvette | Cadillac | Pininfarina | Bugatti | Ferrari | coupe

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje