Bridgestone Blizzak LM005: Zimowa pewność na drodze

Bridgestone stosuje najnowsze technologie, aby osiągnąć wyjątkową skuteczność na mokrej, zaśnieżonej i oblodzonej nawierzchni. /materiały prasowe
Reklama

Bridgestone, największy producent opon i wyrobów z gumy na świecie, wprowadza do oferty nową oponę zimową premium Blizzak LM005. Unikalna rzeźba bieżnika i najnowocześniejsza mieszanka Nano Pro-tech zapewniają kierowcom wyjątkową kontrolę i bezpieczeństwo nawet w trudnych warunkach. Opony Blizzak LM005 gwarantują optymalną skuteczność na mokrej, zaśnieżonej i oblodzonej nawierzchni.

Zimy w Europie stają się coraz bardziej nieprzewidywalne - intensywne opady deszczu, temperatury często spadają poniżej zera, a w niektórych regionach mocno zaśnieżone drogi.

W tych wymagających warunkach utrzymywanie kierunku jazdy i skuteczność hamowania są dla kierowców bardzo ważne. Na śniegu i lodzie rutynowe czynności, takie jak jazda pod górę i omijanie przeszkód, stają się trudniejsze i bardziej niebezpieczne. Dlatego skuteczność opony - jedynej części pojazdu, która dotyka nawierzchni drogi - staje się jeszcze ważniejsza.

Koncern Bridgestone opracował oponę Blizzak LM005, aby zapewnić kierowcom poczucie spokoju i wygodę. W oparciu o badania przeprowadzone wśród 20 000 kierowców w całej Europie, opona Bridgestone Blizzak LM005 została stworzona z uwzględnieniem ich dobrze poznanych oczekiwań i rzeczywistych wyzwań, przed którymi stoją. Dzięki temu nowe ogumienie zapewnia im kontrolę i bezpieczeństwo w każdych warunkach zimowych, zwłaszcza na śniegu i lodzie.

Reklama

Najwyżej oceniana skuteczność

Bridgestone Blizzak LM005 została sprawdzona w różnych warunkach śniegowych, aby zagwarantować najlepsze możliwe osiągi. Nowa opona premium japońskiego producenta oferuje najlepszą w klasie przyczepności i skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni. Doskonale radzi sobie również w jeździe po zaśnieżonej i oblodzonej nawierzchni. Testowana przez TÜV SÜD - jeden z najbardziej renomowanych w Europie niezależnych instytutów badających samochody - opona Blizzak LM005 znalazła się w czołowej dwójce w branży pod względem hamowania na zaśnieżonej nawierzchni, właściwości trakcyjnych na śniegu i hamowania na oblodzonej nawierzchni.[1]

Podobnie jak letnie opony turystyczne Bridgestone Turanza T005[2], opona Blizzak LM005 została również nagrodzona za najlepsze w swojej klasie wyniki pod względem przyczepności i hamowania na mokrej nawierzchni.[3] Tym samym jest to najlepiej oceniana opona zimowa w zakresie hamowania i pokonywania zakrętów na mokrej nawierzchni w testach TÜV SÜD oraz pierwsza opona zimowa z oznaczeniem UE klasy A w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni we wszystkich rozmiarach. Ponieważ mokra droga to najczęściej występujące utrudnienie na drodze zimą, znakomite osiągi opon Bridgestone Blizzak LM005 na takiej nawierzchni to ich najważniejsza cecha.

Dynamiczna konstrukcja. Wyjątkowa kontrola.

W konstrukcji Blizzak LM005 udało się osiągnąć efekt synergii pomiędzy mieszanką, a wzorem bieżnika zwiększającymi przyczepność do nawierzchni.

Opona jest wykonana z mieszanki gumowej Nano Pro-tech™ opracowanej przez Bridgestone, gwarantującej wysoką zawartość krzemionki dla lepszej wydajności na mokrej i zaśnieżonej nawierzchni. Krzemionka zapewnia oponie elastyczność nawet przy bardzo niskich temperaturach, co pozwala osiągnąć maksymalną przyczepność. Zastosowanie nano technologii w procesie mieszania surowców poprawia rozprowadzenie krzemionki w oponie, co przekłada się na zwiększenie przyczepności w niskich temperaturach.

Bieżnik został również zaprojektowany w taki sposób, aby poradzić sobie w każdych warunkach zimowych. Większa liczba bocznych rowków na barku opony pozwala lepiej "wgryźć się" w śnieg i lód oraz optymalizuje nacisk kontaktowy klocków barkowych opony podczas hamowania. Z kolei większa wolna przestrzeń na środku bieżnika służy do lepszego odprowadzania wody i wychwytywania śniegu. Zastosowanie rowków o zygzakowatym kształcie poprawia przyczepność śniegu w rowkach do śniegu na drodze.

Zastosowanie technologii szczelin 2D na środku opony, szczelin 3D na barku opony oraz bocznych rowków w oponie Bridgestone Blizzak LM005 gwarantuje lepszą przyczepność w warunkach oblodzenia. W szerszych rozmiarach opon stosuje się rowki wzdłużne, aby zmaksymalizować odprowadzanie wody.

Szeroka dostępność

Opracowane i wyprodukowane w Europie opony Bridgestone Blizzak LM005 będą dostępne od 2019 roku w 116 rozmiarach (od 14’’ do 22’’), a od 2020 roku w kolejnych 40. Linia produktowa pokrywa 92 procent zapotrzebowania rynkowego oraz 90 procent w przypadku felg o dużej średnicy 17" i powyżej i obejmuje większość samochodów osobowych i nieterenowych SUV-ów. Dwadzieścia cztery popularne rozmiary będą posiadać unikalną technologię DriveGuard Run-Flat Technology (RFT) opracowaną przez Bridgestone. Korzystając z technologii DriveGuard RFT, w przypadku uszkodzenia opony kierowcy mogą zachować kontrolę i nadal prowadzić bezpiecznie nawet przez 80 km przy prędkości do 80 km/godz.

Dzięki oznakowaniu 3PMSF i oznakowaniu opon śniegowo-błotnych M+S opony Blizzak LM005 produkowane przez Bridgestone są zgodne ze wszystkimi europejskimi przepisami dotyczącymi jazdy w warunkach zimowych. Dzięki oponom Blizzak LM005 firmy Bridgestone kierowcom niestraszna żadna zima!

[1] Badania przeprowadzone przez TÜV SÜD na zlecenie Bridgestone w okresie od października do listopada 2018 r. w centrum ATP w Papenburgu (Niemcy) w zakresie testów na suchej i mokrej nawierzchni oraz w centrum SPG w Szwecji w zakresie badań na śniegu i lodzie, przy użyciu samochodu VW Golf 1.6 VII z oponami o rozmiarze 195/65 R15. Osiągi opony Blizzak LM005 w zestawieniu z głównymi konkurentami w tym samym segmencie: Continental WinterContact TS860, Michelin Alpin 6, Goodyear UltraGrip 9, Pirelli Cinturato Winter. Opony konkurencji zakupione na rynku europejskim przez organizację TÜV SÜD. Nr załącznika ze sprawozdaniem: [713139853-BM].

[2] W zestawieniu z osiągami 4 głównych konkurentów w tym samym segmencie: Michelin Primacy 3, Continental Premium Contact 5, Good Year Efficient Grip Performance, Pirelli Cinturato P7. Badanie przeprowadzone przez TÜV SÜD na wniosek Bridgestone w okresie od kwietnia do lipca 2017 r. w ATP Papenburg na oponach rozmiaru 205/55 R16 91V. Opony zakupione na rynku europejskim przez TÜV SÜD. Samochód testowy: VW Golf 7. Sprawozdanie nr [713112819].

[3] Patrz odnośnik 1


INTERIA.PL/materiały prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy