Reklama

Audioriver 2016: Więcej niż tylko muzyka

Podczas tegorocznego festiwalu muzyki elektronicznej Audioriver w Płocku w specjalnej strefie Fashion Nights powered by Co Jest Grane24 swe dokonania prezentować będą wschodzące, rodzime marki modowe oraz branżowe startupy.


Reklama

Fashion Nights jest kontynuacją projektu Fashion Day, który od 2014 r. gościł na Audioriver. W trakcie tegorocznej edycji festiwalu, który jest jedną z największych imprez muzyki elektronicznej i niezależnej w Europie, dotychczasowe targi mody zostaną zorganizowane w nowej odsłonie - zmieni się miejsce, czas trwania i pora pokazów.

Niezależne, młode marki modowe, projektanci i branżowe startupy przeniosą się z płockiego Starego Rynku na nadwiślańską plażę, gdzie odbywać się będą główne koncerty imprezy, a specjalna strefa działać będzie przez dwa dni i noce - 29 oraz 30 lipca, a nie jak dotychczas, tylko przez jedno popołudnie.

"Audioriver to więcej niż muzyka elektroniczna. Głównym elementem strefy Fashion Nights powered by Co Jest Grane24 będą oczywiście marki modowe, a wśród wystawców znajdą się B.Lu oraz Patiflora, które słyną z bajkowych festiwalowych wianków i opasek. Nie zabraknie biżuterii od Golden Dust, Szarejko oraz Sigil Jewels. Pojawi się także popularna w ostatnim czasie marka Cardio Bunny. Swoje kolekcje zaprezentują Kosowska i Agata Birek. Live Heroes oraz Icon pokażą siłę personalizowanych ubrań oraz dodatków. Na festiwal wróci Alkopoligamia.com" - podkreślił rzecznik prasowy festiwalu Łukasz Napora.

Jak dodał, na płockiej nadwiślańskiej plaży zaprezentują się też kolorowe dodatki od Cherrish, Lootbag i DISCO by Zuza, natomiast dla największych fanów Audioriver organizatorzy przygotują punkt, gdzie będzie można znaleźć ubrania z oryginalną, festiwalową metką. W poprzednich latach na festiwalu wśród wystawców targów mody odbywających się tam jeszcze w formule Fashion Day były m.in. takie niezależne modowe marki, jak: Si-Mi, Risk made in warsaw, Staff by Maff, czy EVC Design.


"Właściwie co roku staramy się jakoś rozwijać formułę festiwalu - uatrakcyjniać ją i reagować na potrzeby naszej publiczności. Dzięki projektowi Fashion Nights możemy swobodnie mówić już nie tylko o muzyce, ale i modzie, i kulturze. W tej strefie chcemy też mocniej skupić się na naszych odbiorcach, lepiej ich poznać i pokazać światu" - podkreślił Napora.

Jak zapowiedział rzecznik Audioriver, nowością tegorocznej, pierwszej edycji projektu Fashion Nights będzie wspólna akcja magazynu "K Mag" i organizatorów festiwalu. "Przez dwa dni nasi łowcy, dziennikarze i fotografowie związani z tym pismem, będą szukali ciekawych festiwalowych osobowości. Najciekawsze zdjęcia trafią na ekrany głównej sceny festiwalu, a niektóre także do magazynu. Pokażemy w ten sposób to, co na Audioriver jest równie ważne jak muzyka, czyli ludzi tworzących tę magiczną atmosferę" - wyjaśnił Napora.

Podczas tegorocznej edycji Audioriver na nadwiślańskiej plaży w Płocku zaprezentują się takie legendy elektronicznych brzmień, jak Sven Vath i Leftfield, a także Shackleton z nowym projektem Powerplant oraz Richie Hawtin. Wystąpią Four Tet, Calyx and TeeBee, Dillinja, Dub Phizix and Strategy, Sterac aka Steve Rachmad oraz Jaguar Skills. Na festiwalowych scenach pojawią się również: Sigma, Jamie Woon, Ella Eyre oraz Fatima Yamaha i Scuba, Vrilski - VRIL and Voiski, a także RYSY and Natalia Nykiel oraz XXANAXX.

W trakcie 10 dotychczasowych edycji płockiego Audioriver zaprezentowało się tam ok. 500 artystów sceny elektronicznej i alternatywnej z całego świata, a koncertów i setów didżejskich obejrzało tam i wysłuchało ponad 200 tys. osób, z kraju i zagranicy. W 2012 r. festiwal znalazł się na liście TOP 10 plebiscytu UK Festival Awards, nagradzającego najważniejsze imprezy muzyczne na świecie, a w 2009 r. portal branżowy ResidentAdvisor umieścił imprezę na czwartym miejscu wśród festiwali muzyki elektronicznej na świecie - Audioriver wyprzedził wtedy m.in. podobne imprezy organizowane w Londynie, Tokio i Lipsku.

Zapraszamy na krótki dokument nakręcony podczas zeszłorocznej edycji festiwalu. Znajdziecie w nim mnóstwo niepublikowanego wcześniej materiału oraz wywiady z Underworld, Roisin Murphy, Hercules & Love Affair, London Electricity, Anją Schneider, An On Bast i Baaschem. Jest szansa, że ci którzy nie są przekonani do muzyki elektronicznej i ich odbiorców po obejrzeniu filmu zmienią swoje nastawienie.

PAP life

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje