Siedem funkcjonalności w aplikacji bankowej, o których nie miałeś pojęcia

Dzięki aplikacjom bankowym zarządzanie naszymi osobistymi finansami weszło na wyższy poziom. Cyfryzacja w sektorze bankowym stale się rozwija, teraz już nie tylko sprawdzimy stan konta czy historię transakcji. Aplikacje mogą znacznie więcej. Przedstawiamy siedem mniej znanych funkcjonalności, do których niemal każdy z nas może mieć dostęp.

1. Nowy rachunek na "selfie"

Dziś już nie trzeba iść do placówki banku, by otworzyć nowe konto. Nie trzeba nawet wychodzić z domu. Wystarczy pobrać aplikację banku, w którym chcemy założyć rachunek i przygotować aktualny dowód osobisty. Następnie wybieramy rodzaj konta, wypełniamy formularz z danymi osobowymi i akceptujemy zgody i oświadczenia. W kolejnym kroku zostaniemy poproszeni o weryfikację tożsamości. W tym celu będziemy musieli przesłać zdjęcie i nagranie z naszym dowodem osobistym, a także "selfie". Na końcu akceptujemy warunki umowy i przesyłamy gotowy wniosek z prośbą o założenie konta.

Reklama

2. Szybki przelew dzięki kodom QR

Początkowo kody QR służyły do przekazywania informacji. Jednak wraz z rozwojem cyfrowej bankowości zaczęły być wykorzystywane również do szybkich przelewów. Do tej pory, gdy chcieliśmy zapłacić rachunek czy fakturę, które otrzymaliśmy w wersji papierowej, musieliśmy ręcznie przepisywać długi numer konta. Teraz wystarczy wejść w aplikację bankową i znaleźć opcję wykonywania przelewów z kodem QR. Następnie skanujemy kod znajdujący się na dokumencie i zatwierdzamy transakcję. Niektóre aplikacje umożliwiają nawet skanowanie danych ujętych na papierowych fakturach. Algorytm rozpoznaje litery i cyfry, dzięki czemu  jest w stanie "przepisać" dane odbiorcy przelewu. Kopiuje je i wkleja w odpowiednie rubryki w aplikacji bankowej. Nam pozostaje już tylko zatwierdzić przelew.

3. Ubezpieczenie turystyczne

Niektóre banki oferują również możliwość wykupienia ubezpieczenia podróży. Wystarczy wejść do aplikacji i odnaleźć zakładkę "Ubezpieczenia". Następnie wpisujemy dane swoje i osób, z którymi podróżujemy, deklarujemy kierunek podróży oraz wybieramy daty wyjazdy i powrotu. Możemy wykupić również dodatkową ochronę, na przykład bagażu. Potem sprawdzamy dane i akceptujemy umowę, a na końcu opłacamy ubezpieczenie z wybranego konta. Szczegóły polisy znajdziemy później w aplikacji. Tam również będziemy mogli zgłosić szkodę.

4. Wymiana walut

W aplikacjach bankowych dostępny jest również kantor wymiany walut. Można nie tylko w sekundę kupić euro, dolary i inne waluty, ale nawet ustawić zlecenie z datą przyszłą, by dokonać wymiany, gdy kurs osiągnie pożądaną przez nas wartość.

5. Wniosek o kredyt

Szybki kredyt gotówkowy możemy otrzymać bez wychodzenia z domu. Wystarczy uruchomić aplikację naszego banku i złożyć wniosek online. Wysokość raty samodzielnie dopasowujemy do swoich możliwości. Wystarczy określić sumę kredytu i wyznaczyć liczbę rat. Gotówka trafi na konto nawet w 60 sekund od złożenia wniosku. W aplikacji możemy także rozpocząć proces ubiegania się o kredyt hipoteczny, jednak w tym przypadku dokończenie weryfikacji będzie konieczne w placówce banku.

6. Przelewy na numer telefonu

Teraz już nie trzeba znać numeru konta odbiorcy przelewu. Nie musimy się stresować, że pomylimy którąś cyfrę i pieniądze dotrą do kogoś innego. Aplikacje bankowe umożliwiają wykonywanie przelewów na numer telefonu odbiorcy. Przewagą tej opcji jest również fakt, że przelew dochodzi do odbiorcy natychmiast, nawet w dni wolne od pracy. Jak wykonać taki przelew? Wystarczy wejść w płatności i wybrać opcję "Przelew na telefon", a następnie wybrać numer odbiorcy z listy kontaktów. Znajdziemy tam jedynie osoby, które korzystają z tej opcji. Po wybraniu numeru wpisujemy kwotę i zatwierdzamy transakcję.

7. Płatność za komunikację miejską i parkowanie

W aplikacji mobilnej naszego banku możemy także opłacić parkowanie lub kupić bilet na autobus bez konieczności doładowywania zewnętrznych kont. Dzięki temu bilet skasujemy zaraz po wejściu do komunikacji miejskiej, a za parkowanie zapłacimy z dokładnością co do minuty, nie podchodząc nawet do parkomatu. Aplikacja bankowa nie obciąży nas również dodatkowymi opłatami.

Partnerem publikacji jest Związek Banków Polskich. Więcej o bankach i bankowości na stronie bankiwpolsce.pl.

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy