Reklama

"Martwe dusze" - duży problem Facebooka

Facebook ujawnił że na tym największym z serwisów społecznościowych ponad 83 miliony kont to tzw. martwe dusze. Stanowi to 8,7 proc. z 955 mln użytkowników serwisu - poinformowała BBC.

"Martwe dusze" stanowią dla Facebooka duży problem. Poza zmniejszeniem wiarygodności portalu w oczach samych użytkowników, sieć społecznościowa portalu opiera także swoją wartość na rynku reklamy internetowej na liczbie użytkowników, którzy mogą "polubić" ("Like") produkt lub usługę reklamowaną na portalu bądź w sieci.

Reklama


Dane przekazane obecnie przez firmę mogą stanowić dla ogłoszeniodawców ostrzeżenie - ponad 80 mln odsłon trafia bowiem do spamerów i osób już posiadających konta.

Konta na Facebooku mają też psy i koty, a raczej osoby prowadzące konta w imieniu swoich pupili. Część z tych firm od czasu debiutu Facebooka na giełdzie powątpiewała czy istotnie klikanie w ich ogłoszenia, umieszczone na serwisie pochodzi na pewno od "prawdziwych internautów".

Problem ten jest istotny, zwłaszcza w krajach, gdzie serwis gwałtownie rośnie i uzyskuje coraz więcej użytkowników jak Indonezja i Turcja. W lipcu br. BBC donosiła o firmach z Bliskiego Wschodu i Azji, które fałszowały kliknięcia "Like" na portalu, poprzez podstawionych użytkowników.

PAP life

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Facebook | dusze | konto

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje