Reklama

Przez żołądek do serca. Ale też do zerwania

Niektórzy traktują kwestie jedzenie bardzo poważnie /123RF/PICSEL

Powodów do zakończenia związku jest naprawdę sporo. Jedne są całkiem zrozumiałe, inne co najmniej dziwnie. Co prawda wszyscy znają porzekadło o tym, że do serca najlepiej trafić przez żołądek, ale chyba mało kto spodziewałby się, że dla niektórych najważniejszym składnikiem udanego związku są... preferencje kulinarne.

Według badań przeprowadzonych niedawno przez OnePoll na grupie 2 tys. dorosłych Amerykanów aż 22 proc. z nich nie wyobraża sobie sytuacji, w której są z kimś o odmiennych upodobaniach związanych z jedzeniem. 

Reklama

14 proc. badanych stwierdziło również, że natychmiast zakończyłoby nawet całkiem nieźle zapowiadający się związek, gdyby menu ich partnera bądź partnerki nie pokrywało się z ich własnym. 11 proc. natomiast przyznało, że nie umawia się powtórnie z kimś, kto na pierwszej randce zamówi do jedzenia coś, ich zdaniem, niesmacznego.

Ponad jedna trzecia respondentów powiedziała, że szybciej oceni drugiego człowieka pod kątem atrakcyjności na podstawie tego, co lubi jeść, a nie jego samochodu, ubioru czy zarobków. Co najciekawsze, mniej więcej tyle samo osób powiedziało, że jedzenie jest dla nich ważniejsze niż... seks.

- Biorąc pod uwagę dotychczasowe wyniki podobnych badań, nie dziwi fakt, że jedzenie odgrywa tak ważną rolę w życiu ludzi - komentuje rezultaty dr Christy Fergusson, psycholog, która nadzorowała projekt. 

- To najszybsza i najprostsza metoda, dzięki której jesteśmy w stanie ocenić, jaka jest druga osoba - dodaje. - W przypadku związków przyzwyczajenia i gusta kulinarne mogą odzwierciedlać czyjś sposób życia i wartości.

Jakie dania mogą momentalnie zakończyć pierwsze spotkanie? Badani jako najgorsze określili pozycje w menu zawierające duże ilości czosnku - 36 proc. z nich stwierdziło, że takie zamówienie nie wróży niczego dobrego. Do grupy dań, które mogą zrujnować pierwszą randkę, wpadły także żeberka i ryby.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje