Blondynki czy brunetki? Nauka zna odpowiedź na to pytanie

Mężczyźni wolą blondynki /123RF/PICSEL

Które kobiety bardziej pociągają facetów – blondynki czy brunetki? Ten dylemat od setek lat zmusza do rozmyślań nawet najtęższe filozoficzne umysły. Niedawno z pomocą strapionym myślicielom postanowili przyjść naukowcy.

Piękne i rozebrane dziewczyny - zobacz najlepsze galerie!

Na łamach brytyjskiego czasopisma naukowego pt. "Nature Genetics" ukazał się artykuł na temat tego, co decyduje o kolorze naszych włosów. Badacze po przeanalizowaniu DNA 300 tysięcy osób zidentyfikowali 111 nowych genów, które determinują pigmentacje.

Geny a preferencje seksualne

Z przeprowadzonych badań wynika, że kobiety nawet dwa razy częściej mają jasny kolor włosów niż mężczyźni. Autorzy artykułu wskazują, że dzieje się tak dlatego, że blondynkom łatwiej jest znaleźć partnera.

"Odkryliśmy, że jest zdecydowanie więcej kobiet o jasnych włosach, co pokazuje, jak ważną rolę w kreowaniu naszych genów i biologii mają praktyki kulturowe i preferencje seksualne" - podkreśla Tim Spector z King’s College w Londynie.

Większe szanse powodzenia

Rzecz nie dotyczy wyłącznie kobiet. Również mężczyźni, kolokwialnie rzecz ujmując, "dostosowują" się do oczekiwań partnerek. Mają trzy razy większe szanse na to, żeby mieć ciemny kolor włosów, preferowany przez kobiety.

"To może być powodowane ewolucją, ponieważ blondynki mają największe powodzenie wśród mężczyzn, a bruneci najczęściej wpadają w oko kobietom" - dodaje Tim Spector.

Czy tak jest w istocie? Teorie - również naukowe -  na temat preferencji dotyczących wyglądu pojawiają się zbyt często, żeby można skonstruować z nich jednolity obraz idealnej partnerki lub partnera. Zahaczamy tu w końcu o gusta, a o tych się nie dyskutuje...