Peugeot 308 - ofensywa zaawansowanych technologii

Francuska marka otwiera kolejny rozdział w historii swojego najlepiej sprzedającego się modelu. Peugeot 308 został wyposażony w dotykowy ekran pojemnościowy, dostęp do internetu, a także bogate systemy wspomagania prowadzenia.

Wśród nich znajdziemy 8 systemów najnowszej generacji, w tym automatyczny system awaryjnego hamowania (Active Safety Brake) i system aktywnego monitorowania pasa ruchu (Active Lane Departure Warning). Wprowadzony po raz pierwszy przez Grupę PSA aktywny tempomat jest obecnie dostępny z funkcją "Stop" dla wersji z automatyczną skrzynią biegów i z funkcją 30 km/h dla wersji z manualną skrzynią biegów.

Nowego 308 wyposażono dodatkowo w system Visiopark 1 z kamerą cofania o polu widzenia 180° i funkcją Park Assist. Podczas wykonywania manewru parkowania, system mierzy ilość wolnego miejsca do zaparkowania i steruje obrotami kierownicy bez udziału kierowcy.

Reklama

Możliwość zachowania łączności ze światem w kabinie samochodu jest życzeniem wielu klientów, i‑Cockpit w nowym 308 ma funkcję Mirror Screen, która umożliwia wyświetlenie funkcji smartfona na ekranie dotykowym samochodu. Oferta "Triple play" jest kompatybilna z protokołami łączności Mirrorlink, Android Auto i Apple CarplayTM. Nowy system nawigacji 3D jest wyposażony w funkcję poleceń głosowych. Nawigacja ta, odznaczająca się bardzo krótkimi czasami reakcji i połączona z TomTom Traffic, pozwala zoptymalizować trasę i czas przejazdu dzięki monitorowaniu ruchu na drodze w czasie rzeczywistym.

Poza zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi, Peugeot 308 wyróżnia się również lepszymi właściwościami jedynymi. Wszystko za sprawą rzadko spotykanej w tym segmencie automatycznej, 8-stopniowej skrzyni biegów współpracującej z silnikiem wysokoprężnym BlueHDi 180 S&S i silnikiem wysokoprężnym o mocy 130 KM. Te dwie jednostki napędowe umożliwiają przygotowanie się z wyprzedzeniem na wejście w życie nowej normy Euro 6.c, wymagającej zastosowania nowych systemów oczyszczania spalin w silnikach benzynowych i wysokoprężnych.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Peugeot | technologie | multimedia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama