Peugeot

Peugeot 2008 1.2 PureTech - oryginalna koncepcja

Trwa boom na kompaktowe SUV-y i crossovery. Peugeot 2008 doskonale wpisuje się w rynkowe trendy ale nie zapomina przy tym o cechach najważniejszych dla kupującego, takich jak funkcjonalność czy niskie koszty eksploatacji. Wersja 1.2 Pure Tech z nowoczesną, automatyczną skrzynią biegów EAT6 idealnie sprawdza się w codziennej eksploatacji – zarówno w mieście jak też podczas dalszych podróży z rodziną.

Przeciwnicy SUV-ów i crossoverów wytykają im przewagę formy nad treścią. Tymczasem w przypadku Peugeota 2008 jego niepokorny charakter odczuwalnie ułatwia codzienną eksploatację zarówno w mieście jak też w lekkim terenie.

2008 zadebiutował w 2013 roku jako następca popularnego modelu 207 SW. Samochód jest dłuższy od 208 o ok. 20 cm, ale rozstaw osi pozostał bez zmian. Z tego też względu zauważalnie więcej przestrzeni znajdziemy jedynie w bagażniku, który oferuje 350 l (o 65 l więcej, niż w 208).

Auto, jak na crossovera przystało, ma także zwiększony prześwit - do 16 cm. Użytkownik ma z tego dwie korzyści - po pierwsze nie musi się martwić, że uszkodzi podwozie lub zderzaki podczas pokonywania kolein czy krawężników. Po drugie - 2008 bez problemu przyjmuje na pokład pełne obciążenie. Podczas wakacyjnych podróży z rodziną samochód nie będzie ocierał o przesadnie rozbudowane progi zwalniające.

Reklama

W ubiegłym roku auto przeszło niewielki lifting. Zmienił się przede wszystkim przód, który zdobi teraz nowa, większa atrapa chłodnicy z wyeksponowanym logo. W taki sposób 2008 upodobnił się do nowych 3008 i 5008, które wyznaczają nowe trendy w stylizacji Peugeotów.

Jakość odczuwalna

Wnętrze 2008 zostało przejęte w całości z 208. Uwagę zwraca mała kierownica i zestaw wskaźników umieszczony nad nią. W praktyce bardzo łatwo się do tego przyzwyczaić. Co więcej - takie rozwiązanie jest czytelne. Naszym zdaniem na pochwałę zasługuje także dbałość o wykonanie detali. Wysoka jakość tworzyw, staranne dopasowanie poszczególnych elementów, przyjemnie w dotyku tapicerki i stonowana kolorystyka. To wszystko sprawia, że kierowca czuje się jak w modelu klasy premium. Konsolę centralną zwieńcza multimedialny ekran dotykowy. Producent zadbał jednak o to by sterowanie najbardziej potrzebnymi funkcjami takimi jak klimatyzacja czy głośność muzyki odbywało się za pomocą tradycyjnych przycisków i pokręteł.

Wnętrze testowanego egzemplarza rozświetlał panoramiczny, szklany dach. Doskonale pasuje do niego jasna, półprzezroczysta, elektrycznie rozsuwana roleta. 

Zaskakujący napęd

Na papierze 110 KM czerpane z 3-cylindrowego, turbodoładowanego silnika o pojemności 1200 ccm, w dodatku połączone z automatyczną przekładnią nie wygląda zachęcająco. W praktyce można się jednak zdziwić. Trzeba się przejechać tym samochodem, żeby uwierzyć, że taka konfiguracja ma sens.

Po pierwsze - producent bardzo skutecznie wytłumił drgania 3-cylindrowej jednostki i zadbał o komfort akustyczny. Po drugie - turbodoładowanie z nawiązką rekompensuje naturalny dla małych silników trzycylindrowych brak elastyczności.

Po trzecie - automatyczna przekładnia EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6) działa tak, jak gdyby była skonstruowana specjalnie dla tego silnika. Podczas jazdy można wręcz zapomnieć o jej istnieniu. Nie szarpie, nie przeciąga niepotrzebnie biegów a same zmiany przełożeń przebiegają szybko i sprawnie.

Osiągi - "setka" w niewiele ponad 10 sekund i prędkość maksymalna 188 km/h są jak najbardziej zadowalające.

Podsumowanie

2008 w prezentowanej wersji to samochód kompletny, który z powodzeniem sprawdza się w roli samochodu dla rodziny 2+2. Jego atuty to oprócz podwyższonego prześwitu funkcjonalny bagażnik, świetnie zestrojony zespół napędowy oraz wysoka jakość wykonania detali. Do wypróbowania jego możliwości w praktyce zachęcamy w sposób szczególny osoby konserwatywne, które są przyzwyczajone do diesli lub dużych, wolnossących silników benzynowych.

Peugeot 2008 1.2 Pure Tech EAT6 wybrane dane techniczne:

Silnik: turbodoładowany benzynowy, trzycylindrowy o pojemności 1199 ccm

Moc maksymalna: 110 KM przy 5500 obr./min

Maks. Mom. Obr.: 205 Nm przy 1750 obr./min

Prędkość maksymalna: 188 km/h

0-100 km/h: 10,3 s

Zużycie paliwa: 4,5 do 7,5 l/100 km

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy