Peugeot

Samochód, który podkreśla kobiecy urok

Idealny kobiecy samochód powinien mieć kilka podstawowych cech: być praktyczny, ekonomiczny, niezawodny, ale przede wszystkim mieć modny design, który podkreśla kobiecy urok i jej wyjątkowy charakter. Taki jest Peugeot 208.

Atrakcyjny design, czyli codzienna rewia na ulicach miasta

Od razu urzekł mnie swoimi zgrabnymi kształtami. Design nadaje nowemu "208" świeżego i nowoczesnego wyglądu. Linia nadwozia jest wyważona i wyrazista przy jednoczesnym zachowaniu funkcjonalności. W efekcie projektanci uzyskali elegancki, unikatowy, a wręcz wyrafinowany kompaktowy samochód ze sportowym zacięciem. Rozpoznawalnym znakiem najnowszych modeli francuskiego producenta jest chromowany pasek z napisem "Peugeot" znajdujący się bezpośrednio nad grillem. Podobny element zaaplikowano pod tylną szybą małego hatchbacka. Samochód wprost idealny dla kobiety do miejskiej jazdy.

Reklama

Eleganckie i praktyczne wnętrze

Przyglądając się wnętrzu od razu można rozpoznać intencje projektantów - samochód przeznaczony jest dla kobiet o dobrym guście, które są mieszkankami dużych miast. Materiały wykorzystane we wnętrzu są dobrej jakości i są świetnie dobrane. Przeważającym kolorem - zarówno deski rozdzielczej, jak i wszystkich plastikowych elementów w kokpicie, jest ciemnoszary. On także dominuje w kolorystyce foteli, choć przeplata się tu z odcieniem ciemnogranatowym.

Nawiewy powietrza umieszczone są symetrycznie na krańcach deski rozdzielczej i przypominają swym kształtem oczy kota. Efekt, jak dla mnie, naprawdę uroczy. Bardzo dobrze przemyślane są również schowki na drobne przedmioty. Jest ich stosunkowo dużo i co najważniejsze, są tam, gdzie są najbardziej potrzebne. Przy wyjeździe na zakupy - nieocenione.

Bardzo praktycznie umiejscowione są zegary i wskaźniki, nie jak w większości samochodów tuż za kołem kierownicy, tylko nad nią - na wysokości wzroku - co ułatwia odczytanie informacji, ale nie odwraca niepotrzebnie uwagi kierowcy od drogi. Ekran dotykowy umieszczony został w centralnym miejscu tunelu środkowego, dzięki czemu wszystkie informacje i niezbędne elementy sterowania są w zasięgu zarówno ręki, jak i wzroku. Są bardzo intuicyjne w obsłudze. Mała kierownica o średnicy 350 mm, zamiast standardowej o wymiarze 360 mm, ułatwia skuteczniejsze manewrowanie autem w mieście i nadaje mu także sportowego charakteru.

Mały, ale wygodny

Fotele okazały się bardzo wygodne. Co najważniejsze, fotel kierowcy ma możliwość regulacji we wszystkich potrzebnych płaszczyznach, co gwarantuje absolutnie komfortową jazdę i widoczność za kierownicą.

Patrząc na samochód z zewnątrz nie ma się złudzeń co do ilości miejsca w środku. Jednak, jak się okazuje po zajęciu miejsca w środku, przestrzeni w kabinie jest wbrew pozorom naprawdę dużo. Jest jej na tyle dużo, że gwarantuje równie komfortową jazdę pasażerom na tylnym siedzeniu.

Często tracę orientację w terenie, mylę ulice. Na szczęście elementem wyposażenia testowanej przez mnie wersji była również nawigacja.

Innym bardzo przydatnym elementem wyposażenia Peugeot 208 jest system Park Assist, czyli asystent parkowania, który za pomocą czujników ultradźwiękowych identyfikuje odpowiednie miejsce do zaparkowania i pomaga kierowcy w wykonywaniu manewrów podczas parkowania. Dzięki wizualnym i dźwiękowym ostrzeżeniom informuje on kierowcę o ewentualnych zagrożeniach.

Ekonomiczna i dynamiczna

Co do tego, że Peugeot 208 jest typowo miejskim autem nikt chyba nie ma już wątpliwości. Ja przekonałam się o tym, kiedy komfortowo udało mi się prześliznąć nim przez zatłoczony i zakorkowany w godzinach szczytu Kraków. Jego atutami są: zwrotność, a dzięki małym gabarytom, absolutny brak problemów z parkowaniem i bardzo niskie spalanie. Chociaż silnik ma pojemność zaledwie 1,2 l, to dzięki doładowaniu nie brakuje mu dynamiki w miejskim ruchu Duży plus.

Płynną jazdę uprzyjemniała mi automatyczna skrzynia biegów, którą uwielbiam w samochodach. 110 KM pod maską gwarantowało poczucie bezpieczeństwa w trudniejszych sytuacjach na drodze. Liczba koni mechanicznych w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów i niską wagą samochodu dawały naprawdę satysfakcjonującą i dynamiczną jazdę nową.

Wyprawa na zakupy

Postanowiłam sprawdzić, jak Peugeot sprawdzi się w życiu codziennym. Zabrałam więc go na zakupy. Bez problemu udało mi się znaleźć miejsce na parkingu jednej z większych galerii. Gdy wracałam z wózkiem zapełnionym po brzegi, ogarnęło mnie przerażenie - czy ja w ogóle zmieszczę zakupy do bagażnika? Okazało się, że całe moje duże zakupy pomieściły się bez większego problemu. Bagażnik okazał się wcale nie najmniejszy - 285 litrów. Zmieszczą się w nim również niemałe walizki na weekendowy wyjazd.

Średnie spalanie w mieście to około 4,5l na 100 km. Myślę, że to jest naprawdę świetny wynik i duża zaleta tego samochodu.

Ten francuski samochód śmiało można określić w zaledwie kilku słowach: małe nadwozie nowej "208" ubrane w bardzo atrakcyjne wdzianko, w którym każda z nas poczuje się kobieco i wyjątkowo.


Test powstał we współpracy z marką Peugeot.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy