Klik: Klasyka erotycznego komiksu

Seria należy do klasyki nie tylko erotyki, ale komiksu jako takiego /materiały prasowe
Reklama

Milo Manara uznawany jest za jednego z najwybitniejszych twórców komiksów erotycznych. Choć artysta nie stroni też od innych form, to właśnie one przyniosły mu największą sławę.

Wśród nich palmę pierwszeństwa przejmuje czterotomowa seria "Klik". Pierwszy tom ukazał się w 1983 roku i z miejsca stał się przebojem. Teraz, dzięki wydawnictwu Taurus Media, polscy czytelnicy mogą poznać całą serię.

Bohaterką całego cyklu jest Claudia, która pada ofiarą pewnego odkrycia, które miało zrewolucjonizować leczenie impotencji i oziębłości. Bohaterka wpada w szereg przygód erotycznych. Pojawiają się wątpliwości czy wynalazek naprawdę działa, czy Claudia tylko korzysta z okazji, aby dać upust swoim pasjom. Ta pełna humoru i oczywiście erotyki opowieść od lat zachwyca dorosłych czytelników na całym świecie.

Reklama

Charakterystycznej kreski Manary nie trzeba nikomu przedstawiać. Od pierwszego spojrzenia wiemy, że mamy do czynienia z jego dziełem. Choć jest to komiks erotyczny, to nie epatuje mocnymi scenami z każdej strony. Jest tu całkiem rozbudowana intryga i fabuła, a także wyraziści bohaterowie. Można powiedzieć, że ta czteroczęściowa historia zadowoli każdego.

Również wydanie stoi na bardzo wysokim poziomie. Twarda oprawa, wysmakowana, choć oczywiście znacząca, okładka oraz doskonały, kredowy papier w środku gwarantują wysokie wrażenia wizualne. Ponieważ jest to komiks czarno-biały, niezwykłe znaczenie ma oddanie w nim czerni i jej niuansów. Wydaje się, że drukarnia stanęła na wysokości zadania, bo kolor jest odpowiednio nasycony i dobrze oddaje kreskę twórcy.

Wydanie zbiorcze serii Klik powinno znaleźć się w zbiorach każdego szanującego się fana historii obrazkowych. Seria należy do klasyki nie tylko erotyki, ale komiksu jako takiego.

Sam Milo Manara, poza komiksami współpracował z reżyserem Federico Fellinim, projektując plakaty do jego filmów, a także tworząc historie obrazkowe na podstawie jego niezrealizowanych scenariuszy. W latach 1999-2001 zaprojektował serię reklam Chanel No. 5 z modelką Estelle Warren w roli Czerwonego Kapturka, wyreżyserowanych przez Luca Bessona.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: komiks
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy