Reklama

Jak wygrać wybory? Nauka podsuwa absurdalne rozwiązanie

Absurd? Autor podpowiada w jaki sposób najprościej jest wybrać wybory. Za jego rozumowaniem stoi nauka! /materiały prasowe

Zespół badawczy Roper Center przeczesał bazę danych zawierającą 700 tysięcy pytań i sporządził listę tych, na które przynajmniej 95 procent respondentów dawała takie same odpowiedzi.

Reklama

Rzadko się zdarza, by tak wielu ankietowanych zgadzało się w jakiejś kwestii, której dotyczy sondaż. Niewielki procent pytanych zawsze wybierze absurdalne odpowiedzi, ponieważ albo nie traktuje takiego badania poważnie, albo nie rozumie pytania. 

Pytania retoryczne są zadawane rzadko, ponieważ nikt nie chce przeprowadzać sondaży dotyczących kwestii niebudzących kontrowersji, chyba że usiłuje udowodnić jakąś tezę. 

Wszystko, co znajduje się w bazie danych Roper Center, zostało wykonane na zlecenie jakiejś osoby lub organizacji, więc pytania te są przeważnie kontrowersyjne - jeśli nie faktycznie, to przynajmniej teoretycznie.

Oto wybór najbardziej jednomyślnych kwestii w historii badań opinii publicznej. Jeśli chcecie ubiegać się o jakiś urząd, możecie śmiało opowiedzieć się za takimi poglądami. Przynajmniej będziecie mieć pewność, że chociaż w jednym z badań naukowych ankietowani byli dokładnie tego samego zdania co wy:

  • 95% nie aprobuje używania telefonów komórkowych w kinie (Sondaż Pew Research Center’s American Trends Panel, 2014).
  • 97% uważa, że powinny istnieć przepisy zabraniające pisania SMS-ów podczas prowadzenia pojazdów (Sondaż "New York Timesa" i CBS News, 2009).
  • 95% popiera prawo zabraniające prania brudnych pieniędzy powiązanych z działalnością terrorystyczną (Sondaż ABC News i "Washington Post", 2001).
  • 95% uważa, że zawód lekarza powinien być licencjonowany (Private Initiatives & Public Values, 1981).
  • 98% twierdzi, że ratownicy powinni raczej obserwować pływających, niż czytać czy rozmawiać przez telefon (Sondaż American Red Cross Water Safety, 2013).
  • 99% uważa, że kradzież drogiego sprzętu z miejsca pracy jest czymś złym (Sondaż "Wall Street Journal" i NBC News, 1995).
  • 98% chciałoby zmniejszenia problemu głodu na świecie (Ankieta Harrisa, 1983).
  • 98% chciałoby obniżenia wysokiego poziomu bezrobocia (Ankieta Harrisa, 1982).
  • 97% chciałoby zakończenia wszystkich wojen (Ankieta Harrisa, 1981).
  • 95% chciałoby obniżenia poziomu uprzedzeń (Ankieta Harrisa, 1977).
  • 96% ma pozytywne zdanie o małej przedsiębiorczości (Sondaż Instytutu Gallupa, 2016).
  • 95% jest zadowolonych ze swoich przyjaciół (sondaż Associated Press i Media General, 1984).

Możecie użyć tej listy, aby stworzyć własny program wyborczy. Na przykład możecie stanowczo przeciwstawiać się głodowi, wojnom oraz terroryzmowi, popierać nawiązywanie przyjaźni i rozwój małej przedsiębiorczości, a także być przeciwko pisaniu SMS-ów podczas prowadzenia pojazdu. W swoim programie wyborczym możecie też być za licencjonowaniem zawodu lekarza oraz przeciwko najeżdżaniu innych krajów.

Gdybyście zajmowali w każdej sprawie stanowisko przeciwne do większości pytanych, mielibyście szansę prowadzić najbardziej niepopularną kampanię wyborczą w historii polityki. Zapewne byście przegrali, ale w świecie, który dopuścił nominacje pięciu różnych Bobów Caseyów, kto wie, co by się stało!

Fragment książki

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: wybory | polityka | Randall Munroe | How To. Jak?

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje