Reklama

Częściej się golimy i sprzątamy po sobie

Młodzi Polacy są nowocześni, ale też często unikają zobowiązań - tak wypadamy na tle innych europejskich nacji w badaniu Discovery Channel.

Discovery Channel przez ponad rok poszukiwał odpowiedzi na to, jacy są młodzi europejscy mężczyźni. Szeroko zakrojone badania objęły 12 tys. młodych Europejczyków w wieku 25-39 lat, na podstawie wywiadów naukowcy określili nasze cechy wspólne i podzielili na cztery typy osobowościowe.

Reklama

Umieramy za... hobby

Po przeanalizowaniu tych wyników trochę nam ulżyło. Młodzi Polacy nie wychodzą na "męskie, szowinistyczne świnie". Nie jesteśmy też aż takimi tradycjonalistami, jakby się mogło wydawać, z drugiej strony - częściej niż inne nacje unikamy zobowiązań.

Coraz więcej się od nas oczekuje, a my staramy się temu sprostać, ale nie kosztem własnych pasji - tak ogólnie wygląda portret psychologiczny młodych Europejczyków.

Diagnozując naszą sytuację, badacze z Discovery stwierdzają, że nie mamy łatwo. Z jednej strony mamy odnieść sukces i zarabiać pieniądze, by utrzymać rodzinę, z drugiej czynnie wychowywać dzieci i rozumieć potrzeby partnerek. Być macho, ale, kiedy trzeba, umieć zapłakać. Podejmować decyzje i roztaczać opiekę, ale, gdy trzeba, liczyć się z jej zdaniem i pozwolić "zachować powietrze".

Badacze są też dla nas wyrozumiali. Stwierdzają, że nieźle sobie radzimy, a do tego walczymy z sukcesem o to, żeby zachować obszary poza presją, w których możemy napić się piwa z kolegami lub realizować własne pasje.

Ogólnie to fajne z nas chłopaki

• Wydłuża się nasza droga do dojrzałości. Wobec olbrzymich wymagań wobec mężczyzny, staramy się odwlekać moment przejścia w dorosłość i uciekamy w chłopięcość. Wydłużamy młodość poświęcając się zabawie.

• Pracujemy nie tylko po to, żeby utrzymać rodzinę. Liczą się też nasze potrzeby i satysfakcja.

• Układ partnerski to dla nas wyzwanie, ale widzimy też płynące z niego korzyści.

• Coraz później zostajemy ojcami. Ale dlatego, że bardziej zdajemy sobie sprawę z własnej odpowiedzialności jako ojca.

• Przyjaciele-faceci są ciągle ważni. Lubimy spędzać czas tylko w męskim gronie i walczymy o to zajadle.

• Coraz więcej czasu spędzamy przed lustrem. Własny wygląd staje się powodem do dumy, ale też źródłem niepewności.

• Cenimy sobie bycie ekspertem w konkretnej dziedzinie, nawet kosztem uznania nas za dziwaka. Dzisiejszy mężczyzna posiada hobby.

• Jesteśmy domatorami. Dom to dla nas miejsce schronienia i ucieczki przed wymaganiami świata.

• Nasze łowiecko-zbierackie instynkty realizujemy surfując po internecie.

• Nie lubimy polityki, bo naszym zdaniem jest nudna, cyniczna i oderwana od rzeczywistości. Ale z chęcią angażujemy się w działania w konkretnej sprawie.

• Ze względu na pluralizm wartości sami decydujemy, co to znaczy męskość i sukces. I dajemy odpowiedź - znaleźć styl życia, który pogodzi realizację siebie i szczęście najbliższych.

Na drugiej stronie - 4 typy osobowościowe europejskich mężczyzn i wyniki Polaków

INTERIA.PL

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: badacze | hobby | średnia | Discovery | Discovery Channel

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje