Reklama

Panie wygrywają

Kierki, pasjans i wąż... Panowie się śmieją i przewracają oczami? Więc panom już dziękujemy. Witajcie w damskiej strefie gier!

Koniec ze stereotypem. Gry komputerowe nie są wyłącznie męską domeną. Więc jeśli następnym razem, drodzy panowie, usłyszycie od swoich partnerek biadolenie w stylu: "Tylko facet potrafi tak długo ślęczeć nad grami!", czym prędzej zaprezentujcie im poniższe wyniki badań.

Reklama

Drobne, niewielkich rozmiarów

Z przeprowadzonych niedawno przez firmę Parks Associates testów wynika, że kobiety uwielbiają korzystać z gier zainstalowanych w swoich telefonach GSM. Spośród komórkowych graczy aż 59 proc. to przedstawicielki płci pięknej. Na tym jednak nie koniec. Panie stanowią 61 proc. użytkowników telefonów komórkowych, którzy na graniu spędzają 1-4 godzin miesięcznie i aż 58 proc. grających średnio 4 godziny w miesiącu.

Okazuje się także, że płeć piękna coraz częściej sięga po tzw. handheldy (komputery kieszonkowe). Według badań przeprowadzonych na zlecenie Nintendo, blisko 24 proc. użytkowników Game Boya to kobiety.

Co sprawia, że panie w tym zestawieniu tworzą większość? Zdaniem analityków dzieje się tak, ponieważ, w odróżnieniu od mężczyzn, panie częściej sięgają po gry drobne, niewielkich rozmiarów, wymagające mniejszego zaangażowania czasowego. Naukowcy są przekonani, że mężczyźni wypadliby w tym zestawieniu lepiej, gdyby tylko ich aparaty komórkowe pozwalały im na ściągnięcie gier, które mają zainstalowane w swoich pecetach.

Koniec ignorancji

Wnioski, jakie płyną z przeprowadzonych przez Parks Associates badań, każą producentom gier bardziej niż dotychczas skupić się na damskich preferencjach i oczekiwaniach. Pogląd ten podzielili też uczestnicy Konferencji Twórców Gier (GDC) zorganizowanej w San Jose w Kalifornii. Zgodnie przyznali, że dotychczasowe ignorowanie kobiet, jako potencjalnych odbiorców gier komputerowych, było poważnym błędem.

Można więc sądzić, że w niedalekiej przyszłości producenci gier adresowanych wyłącznie do pań będą generować coraz większe zyski. Alan Yu, przewodniczący GDC, przyznaje, że rozwój rynku gier komputerowych w ciągu ostatnich 10 lat zadziwił swym rozmachem inwestorów i analityków. W samej tylko Ameryce jego wartość szacuje się na ok. 10 mld dolarów. Na świecie kwota ta jest trzy razy większa. Zdaniem Alana Yu, gry stały się kulturalnym fenomenem, którego skala jest naprawdę szokująca. I bezsprzecznie są jedną z najpotężniejszych sił napędowych współczesnej popkultury.

W CO PANIE GRAJĄ?

Najpopularniejsze damskie gry wg internetowych forów:
• Pasjans
• FreeCell
• Wąż
• Saper
• Kierki
• Simsy
• Moto Racer
• Narmo
• Heroes
• Prince of Persia

Dzień Dobry

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Wąż | pasjans | wąż

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje