Mustang. Przetarg upadł czwarty raz

Pokaz coraz mniejszych możliwości wojskowego tarpana honkera. Podobne wozy służyły żołnierzom podczas misji w Iraku /East News
Reklama

Już czwarty raz 2. Regionalna Baza Logistyczna poinformowała o unieważnieniu postępowania na dostawy 610 samochodów ciężarowo-osobowych ogólnego przeznaczenia. Dostawy 485 pojazdów w ramach zamówienia podstawowego i 125 w ramach opcji miały być zrealizowane w latach 2019-2022.

Jak opisywano w magazynie MILMAG, przyczyną unieważnienia było przekroczenie przez cenę najkorzystniejszej oferty kwoty zarezerwowanej w budżecie na zakup pojazdów. Co więcej, w decyzji o unieważnieniu poinformowano także o odrzuceniu jednej z ofert - konsorcjum polsko-czeskiego spółek Glomex MS Polska i Glomex MS ponieważ nie spełniała specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Unieważnione postępowanie było czwartą już próbą zakupu następców samochodów terenowych Honker, pierwotnie realizowaną pod kryptonimem Mustang. Trzy pierwsze nieudane postępowania były ogłoszone przez Inspektorat Uzbrojenia Ministerstwa Obrony Narodowej w lipcu 2015, w lipcu 2017, i w sierpniu 2018 roku. Powody niemal za każdym razem są identyczne - już trzykrotnie wynikało to z przekroczenia budżetu przeznaczonego na zakup. Świadczy to o kiepskich wynikach badania rynku, pomimo dwuletniej fazy analityczno-koncepcyjnej.

Zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, pojazdy o nadwoziu furgon lub pickup muszą być sześcioosobowe (w tym kierowca) z możliwością transportu ładunków o masie co najmniej 250 kg, holowania naczepy o masie 1500 kg i maksymalnej dopuszczalnej masie 3500 kg.

Reklama

Wymogiem jest silnik o mocy 110 kW (148 KM) oraz automatyczna lub półautomatyczna skrzynia biegów, przenosząca moc na wszystkie koła, które mają być bezdętkowe lub z wkładkami run flat; z możliwością blokowania mechanizmu różnicowego minimum jednej osi i reduktorem. Minimalny prześwit to 215 mm, a rozstaw osi co najmniej 3000 mm. Wymagane jest także wspomaganie kierownicy, ABS i podgrzewane lusterka. Zasięg ma wynosić minimum 650 km.

Planowano, że w 2019 roku MON zakupi 10 pojazdów, w 2020 roku kolejnych 150 z opcją na 50, w 2021 roku następne 160 pojazdów z opcją na dodatkowe 40, natomiast do 31 października 2022 roku musi zostać dostarczonych ostatnie 165 pojazdów z opcją na 35.


MilMag
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy