Reklama

Kuchnia dla całkiem zielonych. Proste i sycące dania w mniej niż pół godziny

Gotowanie zdrowych posiłków nie musi być skomplikowane /123RF/PICSEL

Domowe posiłki to nie tylko oszczędność, ale i znacznie zdrowsza alternatywa niż jedzenie na mieście. Aby zdrowo i smacznie jeść nie trzeba ani posiadać umiejętności na poziomie profesjonalnego kucharza, ani poświęcać całego dnia na stanie w kuchni. Oto kilka pomysłów na proste i sycące dania, które wykonasz w mniej niż pół godziny.

Reklama

Sałatka makaronowa

Do tej pory szczytem twoich możliwości kulinarnych było ugotowanie makaronu i dodanie sosu ze słoika? Wykorzystaj umiejętność gotowania klusek do przygotowania całkiem innego, równie prostego dania. Drobny makaron, najlepiej penne lub kokardki, ugotuj al dente i odstaw do przestudzenia. W tym czasie przygotuj dodatki: na małej patelni usmaż pierś z kurczaka natartą ulubionymi przyprawami, odstaw do przestygnięcia, a następnie pokrój w plastry. Pokrój połowę czerwonej cebuli w drobną kostkę, a pomidorki koktajlowe przekrój na pół. Przygotuj sos z oleju, musztardy i soku z cytryny. Wymieszaj ze sobą wszystkie składniki.

Prosta strucla

Reklama

Wydaje ci się, że wypieki na słono to wyższa szkoła jazdy? Masz rację - wydaje ci się. Wystarczy bowiem, że kupisz gotowe ciasto francuskie o dobrym składzie i przygotujesz prosty farsz z pieczarek i szpinaku. Grzyby pokrój w plastry i usmaż wraz cebulką. Następnie dodaj szpinak i podsmażaj jeszcze przez kilka minut, aby liście zmiękły, całość odstaw do przestygnięcia. Rozwiń ciasto i rozłóż pieczarkowo-szpinakowe nadzienie na całej powierzchni. Zwiń wzdłuż dłuższego boku, na wierzchu posmaruj mlekiem i zapiekaj przez 30 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni Celsjusza. Można zjeść na gorąco, dobrze smakuje drugiego dnia na zimno.

Szaszłyki i frytki

Masz ochotę na fastfood, ale wiesz, że wysoko przetworzona żywność jest niezdrowa? Nie ma nic prostszego w przygotowaniu niż szaszłyki i... frytki z batata! Wystarczy, że pokroisz ulubione mięso w kostkę i odpowiednio je doprawisz. Nie jesz mięsa? Użyj wędzonego tofu! Dodaj także warzywa, odpowiednie będą m.in. papryka, cukinia, pieczarki cebula. Naprzemiennie nabijaj produkty na wcześniej namoczony patyczek. Przygotuj także frytki: batata obierz i pokrój w słupki, dopraw wędzoną papryką, solą, pieprzem i oblej oliwą. Ułóż szaszłyki oraz pokrojone słodkie ziemniaki na blaszce i piecz około 25 minut w temperaturze 200 - 220 stopni Celsjusza.

Łosoś ze szparagami

Najmniej przyjemna część gotowania? Sprzątanie kuchni! Aby ograniczyć liczbę naczyń do zmywania przygotuj danie jednogarnkowe. To pojęcie kojarzy ci się wyłącznie z bigosem? To spory błąd, bowiem jednogarnkowa potrawa może być elegancka i wyszukana. I jednocześnie nie wymagać wyszukanych umiejętności kulinarnych. Przygotuj łososia ze szparagami i przekonaj się sam. Odetnij skórę z ryby i podziel mięso na mniejsze porcje. Następnie obsmaż w patelni, wystarczy około minuty na każdą ze stron, odłóż na talerz. Na tym samym tłuszczu usmaż pokrojoną cebulę, następnie dodaj pokrojone w plasterki szparagi i podsmażaj 3 minuty. Po tym czasie dodaj poł szklanki bulionu i gotuj przez 10 minut. Gdy szparagi zmiękną, dodaj śmietankę, włóż łososia i gotuj pod przykryciem 5 minut. Danie możesz podać samodzielnie lub z ryżem.

Makaron ryżowy z warzywami

Przygotowanie makaronu ryżowego jest dość proste. Wystarczy bowiem zalać go wrzątkiem i ustawić minutnik na około 10 minut, a po tym czasie odlać wodę. Co do niego dodać? Przygotuj smażone warzywa! Pokrojone w bardzo cienkie paski marchew, cukinię i paprykę usmaż na mocno rozgrzanej patelni (możesz też użyć gotowej mrożonej mieszanki). Gdy zmiękną dopraw je trawą cytrynową, startym imbirem i czosnkiem oraz papryczką chili. Dorzuć ugotowany wcześniej makaron, i podsmażaj jeszcze przez chwilę. Podawaj posypane orzechami nerkowca i zieloną cebulką.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje