Japońskie auta – zestawienie popularnych modeli

Dlaczego ludzie na całym świecie kochają japońskie samochody? Japońskie auta od lat słyną z niezawodności, która przekłada się na niskie koszty ich utrzymania. Mogą też pochwalić się bardzo funkcjonalnymi wnętrzami. Marki samochodów japońskich są prekursorami wielu przełomowych rozwiązań technicznych. Zapisały się na trwałe w historii motoryzacji, tworząc wiele kultowych modeli sportowych (np. Mazdę RX-7, Nissana Skyline, Subaru Impreza), użytkowych (Toyotę Land Cruiser), a także promując pierwsze SUV-y (Toyotę RAV4), kultowe roadstery (Mazdę MX-5), silniki Skyactiv i zastosowania silnika Wankla. Wiele japońskich samochodów było produkowanych w milionach egzemplarzy, jako modele globalne. W ostatnich latach japońskie samochody zaskakują również niesamowitymi liniami nadwozia, w czym bezsprzecznie, prym wiedzie Mazda.

Japońskie samochody - jakie modele chętnie wybierają kierowcy?

Spójrzmy dziś na cztery popularne modele japońskich samochodów, które cieszą się ogromnym powodzeniem wśród Europejczyków i doskonale radzą sobie w rankingach sprzedaży.

Toyota Yaris

Toyota Yaris to miejski samochód klasy B cieszący się bardzo dużą popularnością nie tylko wśród osób prywatnych, ale również przedsiębiorców. Jest chętnie kupowany do celów służbowych dla przedstawicieli handlowych i nie tylko. Miejski model japońskiego samochodu osobowego w najnowszej wersji jest produkowany od 2011 roku. Był również poddawany kilku faceliftingom (ostatni w 2017 roku).

Toyota Yaris ma dynamiczną sylwetkę nadwozia, która dawno już zerwała ze stereotypem nudnego, małego auta miejskiego, kupowanego najchętniej przez kobiety, ze względu na nieduże wymiary. Charakterystyczny przód samochodu, w którym wyraźnie widać X, został poddany modyfikacjom. Najnowszy Yaris posiada bardzo duży wlot powietrza w dolnej części zderzaka, wkomponowanego w nadwozie, "ostre" reflektory łączące się plastycznie z przednimi słupkami, unoszącą się ku tyłowi dolną linię okien, a także duże, szerokie tylne lampy. Duża ilość przeszkleń zapewnia dobrą widoczność we wszystkich kierunkach, co jest szczególnie ważne w przypadku parkowania.

Samochód z zewnątrz nie wydaje się duży, ale w środku pozytywnie zaskakuje dużą ilością przestrzeni. Jest jej na tyle sporo, że niewielkie auto miejskie może przewieźć 5 osób.

5-drzwiowy hatchback zapewnia także wygodny dostęp do wnętrza i bagażnika. Auto jest produkowane także w wersji 3-drzwiowej.

W podstawowej wersji wyposażenia samochód ma wspomaganie kierownicy, elektrycznie regulowane szyby przednie, kierownicę multimedialną, komputer pokładowy, siedem poduszek powietrznych, szereg systemów bezpieczeństwa aktywnego i układów wspierających pracę kierowcy, w tym system ostrzegania o możliwości spowodowania wypadku (z automatycznym hamowaniem). W najbogatszych wersjach pojazd można doposażyć między innymi w system multimedialny, z nawigacją.

Toyota Yaris mierzy 3905 mm długości, 1695 mm szerokości i 1510 mm wysokości, a jej rozstaw osi to 2510 mm. Auto ma mały bagażnik o pojemności 286 litrów.

Toyota Yaris może być napędzana następującymi jednostkami:

  • 0 VVT-i (75 KM), benzynowy, z 6-biegową skrzynią manualną, średnie zużycie paliwa 5,6 l/100 km;
  • 5 Dual VVT-i (111 KM), benzynowy, z 6-biegową skrzynią manualną, średnie zużycie paliwa 6,5l/100 km;
  • 5 Dual VVT-i (111 KM), benzynowy, ze skrzynią automatyczną, średnie zużycie paliwa 6,3 l/100km;
  • 1,5 HYBRID (100 KM), benzynowy plus elektryczny, z bezstopniową skrzynią automatyczną e-CVT, średnie zużycie paliwa 4,7l/100 km.

Nissan Quashqai

Nissan Quashqai to SUV (samochód sportowo-użytkowy) produkowany przez japońską firmę Nissan, jednak ze sporym udziałem francuskiego Renault (obydwa przedsiębiorstwa współpracują ze sobą od lat). Nissan Quashqai był jednym z najpopularniejszych SUV-ów, odkąd zaczął zjeżdżać z linii produkcyjnych w 2006 roku. Jest to dość ciekawe, ponieważ pierwsza generacja samochodu nie wyróżniała się niczym szczególnym, ani wyglądem, ani wyposażeniem.

Nissan Quashqai drugiej generacji, produkowany od 2013 roku, ma już znacznie bardziej atrakcyjną sylwetkę, choć w porównaniu z SUV-em Mazdy (np. Mazdą CX-30) czy Toyoty (np. RAV-4) prezentuje się ona mało wyraziście.

Pięciodrzwiowe nadwozie zapewnia przestrzeń w kabinie pasażerskiej, porównywalną z typowym samochodem kompaktowym. Standard wykończenia, a także komfort jazdy są również na typowo kompaktowym poziomie.

Sylwetka jest zgrabna, spokojna, z charakterystycznym dla współczesnych Nissanów pasem przednim (w kształcie litery V), z podłużnymi kloszami reflektorów, zachodzącymi mocno na boki auta. Pewnej atrakcyjności dodaje pojazdowi dolna linia okien bocznych, która w połowie tylnych drzwi zaczyna mocno się unosić. W pasie tylnym najbardziej rzucającym się w oczy elementem są podłużne lampy. Często stosuje się dolne nakładki z tworzywa, które w pewnym stopniu dodają pojazdowi "terenowego" charakteru.

Wnętrze kabiny jest uporządkowane i zaprojektowane z typowo japońską funkcjonalnością, ale bez jakichkolwiek oryginalnych rozwiązań. Okrągłe zegary, pomiędzy nimi wyświetlacz komputera pokładowego, duży 7-calowy ekran dotykowy systemu informacyjnego w środkowej konsoli i wielofunkcyjna kierownica z masywnym środkiem - tak prezentuje się miejsce pracy kierowcy.

Ekran systemu multimedialnego dostępny jest w wersji Vista, której ceny zaczynają się od 84 tys. zł. Najtańszy Nissan Quashqai kosztuje 74 190 zł. W standardzie auto posiada na wyposażeniu pakiet aktywnych systemów bezpieczeństwa, elektrycznie sterowane szyby, komputer pokładowy, światła do jazdy dziennej LED i podgrzewane lusterka boczne.

Nissan Quashqai mierzy 4394 mm długości, 1806 mm szerokości, 1590 mm wysokości a rozstaw osi to 2646 mm. Bagażnik ma 410 l pojemności.

Nissan Quashqai może być napędzany przez nowoczesne silniki benzynowe DIG-T o mocy 140 KM i 160 KM. Mocniejsza wersja może przekazywać napęd na obie osie i może być zestrojona z automatyczną skrzynią biegów. Średnie spalanie w obydwu wersjach zawiera się w przedziale od 7,0 do 7,3 l/100 km.

Nissan Quashqai może być również napędzany przez silniki wysokoprężne dCi, produkowane przez francuskie Renault. Do wyboru jest pięć jednostek o mocy od 115 do 150 KM, przy czym najmocniejsza wersja może przekazywać napęd na obie osie. Średnie zużycie paliwa zawiera się w przedziale od 5,4l/100 km w przypadku najsłabszej jednostki, aż do 6,9l/100 km w przypadku najmocniejszej, współpracującej z automatem i przekazującej napęd na obie osie.

Mazda3

Mazda3 to bardzo nowoczesny samochód kompaktowy, o urzekającej linii nadwozia, zaliczany do klasy kompaktów ze względu na rozmiary nadwozia. Jednak, jeśli weźmie się pod uwagę komfort jazdy i wyposażenie auta, spokojnie można zaliczyć auto do klasy premium.

Najnowsza Mazda3, wyróżnia się niesamowitym kształtem nadwozia, skrojonym zgodnie z zasadami filozofii KODO - Duszy Ruchu i dopracowanym wedle zasad kunsztu japońskich mistrzów Takumi. Tego samochodu nie można pomylić z żadnym innym.

Długa maska, niczym w sportowych roadsterach, smukła linia okien, oryginalny przód z dużym wlotem powietrza i mocno zachodzącymi na boki reflektorami, a także aerodynamiczny tył w wersji hatchback albo bardziej stonowany i elegancki w wersji sedan. Całość została wykończona delikatnymi, chromowymi listwami i odrobiną czerni, wzbogacona grą światła i cienia na nadwoziu, będącą efektem odpowiedniego ukształtowania karoserii.

Mazda3 zaprasza kierowcę do wnętrza, a po chwili jednoczy się z nim, zgodnie z filozofią Jinba Ittai. Zespolenie pomiędzy kierowcą a samochodem pozwala mu kontrolować zachowanie auta, a także wygodnie i intuicyjnie sterować jego wyposażeniem. Samochód również wspiera kierowcę szeregiem systemów, które wspierają ludzkie zmysły i ludzkie ograniczenia tam, gdzie jest to potrzebne.

Mazda3 w wersji Hikari ma szereg aktywnych systemów bezpieczeństwa (zapobiegających poślizgom i dbających o utrzymanie odpowiedniego toru jazdy), systemy wspomagające parkowanie (w tym kamerę 360 st.), dwustrefową klimatyzację, elementy komfortu z aut wyższych klas (np. podgrzewaną kierownicę, fotele i przednie wycieraczki), przestrzenny system nagłośnienia, dostęp bezkluczykowy i 7 poduszek powietrznych.

W każdej, nawet najtańszej wersji wyposażenia, znajdują się tempomat, wspomaganie ruszania pod górę, kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie, cyfrowy wyświetlacz 7-calowy zamiast standardowych zegarów na desce rozdzielczej, a także system multimedialny Mazda Connect, z 8,8 calowym ekranem dotykowym oraz nawigacją GPS. To oczywiście tylko wybrane elementy wyposażenia.

Spójrzmy na wymiary. Mazda3 mierzy 4460 mm długości w wersji hatchback i 4660 mm długości w wersji sedan, 1795 mm szerokości, 1435 mm wysokości w przypadku hatchbacka i 1440 mm w wersji sedan. Rozstaw osi mierzy 2725 mm. Na jaką powierzchnię bagażową można liczyć w przypadku Mazdy 3? Wersja hatchback ma bagażnik o pojemności 350 l, a wersja sedan 450 l.

Pod długą maską Mazdy 3 pracują nowoczesne jednostki napędowe, autorstwa Mazdy, z rodziny Skyactiv.

Dwulitrowe jednostki benzynowe Skyactiv-G dostępne są w następujących wariantach:

  • 150 KM ze skrzynią manualną 6-biegową (średnie zużycie paliwa 6,0l/100 km);
  • 150 KM ze skrzynia automatyczna 6-biegową (średnie zużycie paliwa 6,4l/100 km).
  • Najnowsze, dwulitrowe silniki benzynowe Skyactiv-X, montowane są w następujących wariantach:
  • 180 KM ze skrzynią manualną 6-biegową (średnie spalanie 5,0 l/100 km);
  • 180 KM ze skrzynią automatyczną 6-biegową(średnie spalanie 6,4 l/100 km);
  • 180 KM ze skrzynią automatyczną lub manualną, z napędem obu osi (AWD) (średnie spalanie 6,6l/100 km).

Mazdę 3 można kupić za 99 900 zł.

Mazda6

Mazda6 to samochód, który trudno zaszufladkować zgodnie z obowiązującymi klasyfikacjami. Według nich, jest to auto klasy średniej wyższej (D), oferowane w dwóch wersjach nadwozia: jako 4-drzwiowy sedan i 5-drzwiowe kombi.

To jednak zdecydowanie za mało, aby móc opisać Mazdę 6. To samochód pełen elegancji, charakterystycznej dla aut z segmentu premium, mający równocześnie mnóstwo sportowej dynamiki. Bogate wyposażenie i świetne materiały wykończeniowe sprawiają, że zarówno kierowca, jak i pasażerowie pojazdu czują się w jego wnętrzu tak, jakby podróżowali samochodem klasy E

Aerodynamiczna, potężna i elegancka sylwetka tego modelu poprzecinana jest szeregiem linii przechodzących wzdłuż nadwozia. Pozwoliło to na osiągnięcie charakterystycznego dla filozofii KODO efektu ruchu. Potężny wlot powietrza, śmiało zaprojektowane reflektory, mocno zachodzące na boki auta, oryginalna linia okien i - każdy element łączy się tu plastycznie z całością, tak jak zewnętrzna linia słupka C, której kontynuacją jest dolna linia tylnej lampy.

Mazda6 to samochód bardzo duży, długi i szeroki, z potężnym rozstawem osi, zapewniający mnóstwo miejsca we wnętrzu. Do tego dochodzi jeszcze ogromny bagażnik.

W kabinie wszystko jest uporządkowane, czyste i przejrzyste, tak samo jak miejsce dla kierowcy. Wygodne fotele, komfort akustyczny, wsparcie ze strony szeregu systemów bezpieczeństwa, a także wspaniałe wyposażenie sprawiają, że podróże Mazdą są niezwykle przyjemne.

Sztywne podwozie i wzmocnione nadwozie zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa i wygodę w trakcie prowadzenia pojazdu.

Wśród szeregu systemów bezpieczeństwa znaleźć można takie rozwiązania jak aktywna maska (chroni pieszych i rowerzystów w razie zderzenia), aktywny tempomat, system chroniący przed zderzeniem, nowe przednie reflektory, a także układ kamer 360 st. ułatwiający parkowanie.

W skład pakietu aktywnych systemów bezpieczeństwa wchodzą między innymi układ stabilizacji toru jazdy, utrzymywania samochodu w pasie ruchu, szereg systemów ułatwiających parkowanie i wyjazd z miejsca parkingowego (także przy wyjeździe tyłem), a także układ automatycznie przełączający światła z drogowych na mijania, aby zapobiec oślepianiu innych kierowców.

Już w podstawowej wersji SkyMOTION samochód ma czujnik deszczu (automatycznie uruchamia wycieraczki), czujnik zmierzchu (automatycznie włącza światła mijania), układ wspomagający ruszanie pod górę, 8-calowy wyświetlacz z systemem nawigacji, 7-calowy wyświetlacz na desce rozdzielczej oraz 17-calowe felgi aluminiowe.

Spójrzmy teraz na wymiary Mazdy 6. Długość auta wynosi 4870 mm w wersji sedan i 4805 mm w wersji kombi. Szerokość to 1840 mm, wysokość 1450 mm w wersji sedan i 1475 mm w wersji kombi. Rozstaw osi mierzy 2830 mm w wersji sedan i 2750 mm w wersji kombi.

Pojemność bagażnika w wersji sedan wynosi 480 l, a w wersji kombi 522 l.

Pod maską samochodu pracują benzynowe, 2-litrowe silniki Skyactiv-G:

  • 165 KM ze skrzynią manualną, 6-biegową, średnie spalanie 6,8l/100 km;
  • 165 KM ze skrzynią automatyczną, 6-stopniową, średnie spalanie 7,0l/100 km;
  • Auto może być napędzane także przez 2,5-litrowy, benzynowy Skyactiv-G:
  • 194 KM ze skrzynią automatyczna, 6-stopniową, średnie spalanie 7,4l/100 km;
  • Mazda6 może również korzystać z napędu generowanego przez 2-litrowe silniki wysokoprężne Skyactiv-D:
  • 184 KM, ze skrzynią manualną, średnie spalanie 5,3l/100 km;
  • 184 KM, ze skrzynią automatyczną, średnie spalanie 5,9l/100 km;
  • 184K M, ze skrzynią automatyczną, napęd na obie osie 4x4, średnie spalanie 6,7 l/100 km.

Który samochód wybrać? Wszystko jest zależne od osobistych preferencji. Warto zapoznać się bliżej z każdym z wymienionych modeli.

Advertisement
Dowiedz się więcej na temat: sedan | samochód | Kombi | Mazda | Nissan | Toyota | japońskie | samochody | auto | Alex Minsky

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje