Reklama

Praca po godzinach

Znowu zostałeś sam w pokoju? Znowu to ty zamykasz biuro? Wszyscy już gdzieś się dobrze bawią lub siedzą przy kolacji z rodziną, a ty jeszcze przy biurku?

Dużo może być powodów takiego stanu rzeczy, nie zawsze są nimi nadmiar pracy i nierównomierny podział obowiązków przez twojego szefa.

Reklama

Przyczyną pracy po godzinach mogą być także:
• nadmierna skrupulatność i drobiazgowość utrudniająca ci przejście do porządku dziennego nad produktem twoim zdaniem niedoskonałym (ciągle musisz wszystko sam sprawdzać i poprawiać),
• słaba umiejętność koncentracji uwagi podczas normalnego dnia pracy, kiedy w biurze panuje gwar (przeszkadzają ci dzwoniące telefony i rozmowy współpracowników),
• tracenie czasu na drobiazgi, (długotrwałe rozmowy telefoniczne, wielokrotne sprawdzanie tego samego itp.),
• zła organizacja pracy, bałaganiarstwo,
• brak asertywności - (nie potrafisz powiedzieć "nie", gdy koledzy lub przełożeni zrzucają na ciebie wciąż nowe zadania do wykonania),
• chęć sprawienia wrażenia na szefie i współpracownikach osoby niezwykle zajętej i zapracowanej,
• brak umiejętności delegowania pracy (uważasz, że sam potrafisz wszystko zrobić najlepiej).

Czy wśród podanych powyżej przyczyn znajdujesz jedną z tych, która zmusza cię do siedzenia w pracy po godzinach? A może kilka z nich równocześnie?

Praca po godzinach najczęściej dotyczy osób, które dopiero zaczynają swoją karierę zawodową. Ich wyobrażenie o pracy kształtują obiegowe opinie, które przedstawiają młodego, prężnego i zapracowanego człowieka, który spędza w biurze wszystkie wolne chwile i dzięki temu awansuje szczebel po szczeblu oraz zdobywa uznanie w oczach przełożonych. Być może i w twoim środowisku w dobrym tonie jest licytowanie się, o której ktoś skończył pracę (oczywiście im później, tym lepiej) i ile ma jednocześnie projektów do wykonania. Chcąc zintegrować się z nowymi kolegami, musisz wpasować się w taki wizerunek. Nie znaczy to jednak, że zawsze tak być musi, zwłaszcza jeśli taki stan rzeczy ci nie odpowiada.

Obecnie popularny jest system rozliczania pracowników z wykonanych zadań, toteż jeśli na ogół jesteś w stanie wykonać to, co do ciebie należy w normalnym czasie pracy (tzn. w ciągu 8 godzin), nie powinieneś mieć problemów i poczucia winy, że coś nie jest w porządku. Oczywiście, bardzo mile widziany jest przez przełożonych pewien poziom zaangażowania, który wskazuje, że zależy ci na tym co robisz i czasami, gdy rzeczywiście wymaga tego sytuacja, możesz zostać dłużej.

HRK

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: rzeczy | biuro | po godzinach

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje