Reklama

Cała sieć w ręce mas

Internet przestaje działać jak telewizja. To jego użytkownicy będą teraz kształtować wygląd i zawartość stron. Wszystko za sprawą technologii Web 2.0.

Web 2.0 to najpopularniejszy obecnie trend rozwoju internetu. Nie doczekał się jeszcze precyzyjnej definicji. Kevin Maney z "USA Today"stwierdził, że "Web 2.0 jest jak Pink Floyd, bo dla każdego oznacza coś innego".

Reklama

Mimo to w środowisku biznesowym wywołuje dreszczyk emocji, a część inwestorów już wyczuła w nim szansę na zarobek. Przykład z ostatnich miesięcy: Rupert Murdoch, australijski potentat branży medialnej, wyłożył 580 milionów dolarów na serwis MySpace, który działa zgodnie z regułami Web 2.0. Na innej stronie www, realizującej te postulaty, Walt Disney promował swój najnowszy przebój "Piraci z Karaibów". Każdego dnia reklamówkę zobaczyło tam więcej widzów niż w niejednej telewizji przez tydzień.

Lustro zmian

- Zmienia się sposób myślenia o internecie - wyrokują znawcy globalnej sieci. Jeszcze kilka lat temu internet był jak telewizja. To nieznani nam ludzie znajdujący się po drugiej stronie komputerowych łącz tworzyli witryny, decydowali, która informacja jest najważniejsza, redagowali lub wręcz cenzurowali komentarze.

Użytkownikowi pozostawało jedynie oglądać efekt tych działań. Byli biernymi konsumentami. Jak ma być teraz? Skończy się odgórną kontrolą. Zawartość internetu mają współtworzyć internauci. Sami będą przesyłać newsy do portali informacyjnych i decydować, które z nich zasługują na wyeksponowanie. Każdy będzie miał prawo głosu. Do niedawna relacje z jakiegoś ważnego wydarzenia z drugiego końca świata mogliśmy oglądać jedynie w CNN. Dzięki Web 2.0 mamy dostać szansę poznania relacji nieograniczonej liczby naocznych świadków: zwykłych ludzi, a nie profesjonalnych reporterów. Zdjęcia zrobione przez nich telefonem komórkowym będą momentalnie trafiać do sieci, opisy zdarzeń będą różne, a wymiana poglądów niczym nieskrępowana.

Dzień Dobry

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: serwis | telewizja | internet

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje