Reklama

Wróć do wagi lekkiej

Przedstawiamy proste sposoby na pożegnanie zbędnych kilogramów. Wybierz te, które są dla ciebie wygodne, stosuj je regularnie, a już niedługo zmienisz kategorię wagową. Powodzenia!

Paliwo. Oto twoi naturalni sojusznicy w walce z balastem:

Reklama

1. Chilli con carne

Enzymy zawarte w czerwonej fasoli sprawiają, że organizm - produkując energię - rozkłada najpierw tłuszcz, a nie węglowodany, zaś mielone mięso przyspiesza metabolizm. Wystarczy, jeśli pojawi się na stole raz w tygodniu.

2. Wino

Resweratrol zawarty w skórkach winogron powstrzymuje rozwój komórek tłuszczowych, zwłaszcza w okolicach brzucha. Ponad kieliszek dziennie bardziej zaszkodzi niż pomoże.

3. Sałatka z czarnej fasoli, papryki, pomidorów, cebuli i kukurydzy z oliwą z oliwek oraz cytryną

Taka kombinacja błonnika, związków tłumiących uczucie głodu i poprawiających spalanie tłuszczu, przyniesie szybkie efekty w walce z balastem.

4. Produkty bogate w błonnik i o niskiej zawartości skrobii, takie jak orzechy, ziarno quinoa, owies czy jęczmień

Redukują skoki poziomu insuliny i chronią przed nagłymi napadami głodu w ciągu dnia.

5. Avocado

Zawiera potrzebny organizmowi kwas oleinowy, który przyspiesza spadek wagi i pomaga zwycięsko odpierać ataki głodu.

6. Soki z drobinkami owoców

Zawarty w nich błonnik przyswaja się szybciej, sprawiając, że uczucie sytości trwa dłużej.

7. Pomidory

Powstrzymują wydzielanie greliny - hormonu wywołującego poczucie głodu. Sprawia on, że uczucie sytości trwa dłużej i rzadziej sięga się po przekąski między posiłkami.

8. Cynamon

Ta przyprawa bardzo przyspiesza metabolizm. Pół łyżeczki dziennie wystarczy, żeby w ciągu miesiąca spalić dodatkowy kilogram.

9. Orzeszki ziemne

Wystarczy garść dziennie, żeby dostarczyć organizmowi odpowiednią dawkę kwasu foliowego i jego pochodnych oraz błonnika.

10. Papryczki chilli

Przyspieszają metabolizm i pomagają szybciej spalać tłuszcz. Zawierają kapsaicynę - związek, który nadaje im pikantny smak, a jednocześnie podkręca tempo metabolizmu nawet o 25 proc. To właśnie dzięki nim orzechy tak szybko zaspokajają głód.

11. Czerwona papryka

Zawiera duże dawki witaminy C, która jest kluczowym składnikiem procesu spalania tłuszczu.

12. Zielona herbata

Jest w niej składnik, który wchodzi w reakcję z kofeiną i przyspiesza utlenianie tłuszczu oraz metabolizm spoczynkowy o 20 proc.

13. Jajka

Zawierają dużo protein i mało kalorii, a więc są świetne, kiedy chcesz pozbyć się balastu. Na dodatek szybko zaspokajają głód. Świetnie sprawdzą się jako danie śniadaniowe. Najzdrowsze są gotowane.

14. Sok marchwiowy

Sok marchwiowy jest bogaty w błonnik i składniki przyspieszające spalanie tłuszczu. Wystarczy pić jedną szklankę dziennie, żeby w ciągu 12 tygodni zrzucić prawie 2 kg.

15. Ryby

Są najlepszym źródłem jodu, który jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania tarczycy. Ten gruczoł produkuje hormon wzrostu, odpowiedzialny za spalanie tkanki tłuszczowej.

16. Pij mleko

Wapń zapobiega odkładaniu się tłuszczu na poziomie komórkowym.

17. Kwas octowy

Dobrze jest jak najczęściej podawać na stół sałatki z sosem vinegrette lub po prostu dodawać do nich po kilka kropel octu. Zawarty w nich kwas octowy przyspiesza tempo spalania tłuszczu.

18. Granaty

Olej zawarty w ich pestkach redukuje zdolność organizmu do magazynowania tłuszczu. Przeciwdziała też cukrzycy. Poza tym są tak słodkie, że zmniejszą apetyt na słodkie przekąski między posiłkami.

19. Kalafior

Nie zawiera skrobii i ma dużo witaminy C, która pomaga zamieniać tłuszcz na energię podczas ćwiczeń.

20. Migdały

Zawierają proteiny i błonnik, który daje poczucie sytości. Są też świetnym źródłem witaminy E. Ta, będąc potężnym przeciwutleniaczem, przyspiesza wzrost mięśni. A mięśnie spalają tłuszcz. Dwie garści migdałów dziennie to maksymalna dawka.

21. Jogurt

To jeden z niewielu rodzajów żywności zawierających sprzężony kwas linolowy (CLA). Ten specjalny typ tłuszczu według niektórych badań redukuje ilość tkanki tłuszczowej w organizmie. CLA można również kupić w formie suplementów.

22. Wołowina

Jest najbogatszym naturalnym źródłem kreatyny, która znacznie przyspiesza spalanie tłuszczu.

23. Oliwa z oliwek

Zawarte w niej jednonienasycone kwasy tłuszczowe przyspieszają tempo, w jakim organizm zużywa zasoby zmagazynowane w tkance tłuszczowej. Oliwę z oliwek najlepiej dodawać do sałatek.

Fitness. Zmień trening i spal kalorie!

24. W czasie treningu unikaj picia napojów energetycznych

Zawierają węglowodany o wysokim indeksie glikemicznym, które mogą sprawić, że przybierzesz na wadze. Zamiast nich pij wodę.

25. Biegaj na bieżni

To najlepsze urządzenie na siłowni, żeby spalić jak największą liczbę kalorii w jak najkrótszym czasie.

26. Spalaj tłuszcz, szybciej skacząc na skakance

W 10 minut spalisz tyle kalorii, co podczas pół godziny joggingu.

27. Zadbaj o towarzystwo

Trenuj z przyjaciółmi, a stracisz na wadze o 1/3 więcej niż gdybyś ćwiczył sam.

28. Główny trening kardio wykonuj około godz. 18

Wtedy temperatura twojego ciała jest najwyższa, przez co mięśnie stają się bardziej elastyczne, a reakcje szybsze.

29. Interwały o wysokiej intensywności są najlepszym sposobem na pozbycie się "opony"

Podczas ich wykonywania spalasz o 30 proc. kalorii więcej niż ćwicząc mniej intensywnie.

30. Białko serwatkowe to nie środek z kulturystycznego arsenału

Ten świetny budulec dla mięśni pomoże ci dodatkowo poprawić tempo pozbywania się tłuszczu o 6 proc..

Dowiedz się więcej na temat: wroc | jedzenie | przekąski | uczucie | witaminy | trening | błonnik | kwas | spalanie | tłuszcz

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje