Reklama

Włoska robota

Pizza

Reklama

Dodatki mięsne są bezlitosne dla twojej talii - pizza z 6 plastrami pepperoni to 1940 kcal i 97 g tłuszczu; 7 g więcej niż wynosi dzienne zapotrzebowanie. Jeżeli zamówisz margheritę, liczby te spadną do 1400 kcal i 60g tłuszczu. Ale najlepiej samemu skomponować pizzę. Zamów dużo pieczarek, papryki i szpinaku z minimalną ilością sera. Tym sposobem zejdziesz do mniej niż 800 kcal i tylko 30 g tłuszczu.

Inne dania

Risotto - brzmi świetnie - tylko ryż i grzyby, nieprawdaż? Nic bardziej mylnego! Może to być rzeczywiście głównie ryż, ale z olbrzymią ilością masła, oliwy z oliwek i sera. Pyszna miska tłustego, dobrze przygotowanego risotto to 600 kcal i 30 g tłuszczu. Jeśli nie chcesz wyglądać jak Pavarotti - wybierz coś innego.
Osso Bucco - jest ulubionym włoskim sposobem przygotowywania nóżek cielęcych. Dusi się je w pełnym przeciwutleniaczy winie z pomidorami i skrapia gremoladą - pełną witaminy mieszanką natki pietruszki, czosnku i utartej skórki cytryny. Danie jest pyszne, a porcja dostarcza średnio tylko 400 kcal i 10 g tłuszczu.
Vitello Tonnato - duszona cielęcina z anchois, polana sosem z tuńczyka, oliwy z oliwek, soku z cytryny i kaparów. Dobry wybór.

Coś do picia

Chianti lub Valpolicella - dwa klasyczne włoskie wina czerwone, pełne przeciwutleniacza o nazwie resveratrol - substancji chemicznej pomagającej mieszkańcom basenu Morza Śródziemnego w utrzymaniu niskich wskaźników chorób serca. Czy to nie wystarczająca wymówka?
Perroni - ma tylko 100 kcal w 330 ml butelce piwa.

Na koniec

Espresso - jest dobrym wyborem na koniec posiłku i wcale nie ma aż tyle kofeiny, ile myślisz. Dobra maszyna do espresso powoduje, że do filiżanki trafia tylko 70 mg tego związku, a w filtrze zostaje 120 mg.
Latte - to właściwie danie samo w sobie - 150 kcal i 10 g tłuszczu w szklance.
Cappuccino - Włosi piją rano, ale jeśli chcesz nim zakończyć posiłek,pomyśl o 90 kcal i 6 g tłuszczu.
Biscotti - te smaczne ciasteczka do kawy, powinny być limitowane. Jedno to 20 kcal i kilku gramów tłuszczu.
Creme Caramel - to niespodziewanie dobry wybór. Kremowy w strukturze i smaku, jest jednak zrobiony z mleka i ma około 100 kcal i 4 g tłuszczu. Po prostu odpuść sobie dodatkową śmietankę.
Tiramisu - niby jest deserem orzeźwiającym, ale jego porcja raczej unieruchomi cię w fotelu. Tłusty ser mascarpone, żółtka jajek, biszkopty, kawa, cukier i kakao to przynajmniej 400 kalorii i 20 g tłuszczu w porcji.

Rada dnia

Trochę parmezanu i czarnego pieprzu?
Jeżeli kelner poleca ci parmezan z owocami morza - wyjdź natychmiast. Takie połączenie jest niedopuszczalne! Ale gdy podaje go z zupą czy makaronem - nie odmawiaj. Obowiązkowa łyżka parmezanu to 50 kcal i 5 g tłuszczu. Z kolei czarny pieprz zawiera chrom potrzebny do kontrolowania cukru we krwi, więc możesz go spokojnie pogryźć.

Amanda Ursell, Adam Furyk

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje