Tłuszcze nasycone: przewodnik

Przedstawiamy wam 4 potrawy, do jedzeniak tórych spokojnie możecie wrócić, pod warunkiem że ich porcje będą miały rozsądne rozmiary.

Tłuszcze, które jesz, nie powinny pochodzić z batoników, ciastek i ciast, tylko z produktów zdrowych i naturalnych. Co więcej - trzeba pamiętać, że kalorie dalej są ważne. Wiedząc to wszystko, możesz brać się do jedzenia.

TŁUSTE MIĘSO. Tłuszcz z żeberek może zwiększyć ilość kalorii w posiłku, ale także pobudza organizm do produkcji CCK - hormonu, który powoduje, że dłużej czujesz się najedzony.

SKÓRA Z KURCZAKA. Nie mówimy o tej panierowanej i smażonej. Ale pozostawienie skóry na pieczonej piersi nie tylko powoduje, że smakuje ona lepiej, ale też dostarcza połowę dawki dziennego zapotrzebowania na selen - jeden z głównych minerałów, który chroni przed rakiem.

MASŁO. Zjedzenie bochenka chleba grubo posmarowanego masłem nie jest zdrowe. Ale badania wykazały, że odrobina masła na warzywach pozwala lepiej przyswajać ich składniki odżywcze.

JAJKA. Najnowsze badania wykazały, że spożywanie jaj nie zwiększa ryzyka chorób serca, a składniki żółtka wpływają korzystnie na zdrowie.

Badacze z Cornell University odkryli, że ludzie prawdopodobnie zjadają więcej kalorii w potrawach o obniżonej zawartości tłuszczu niż w ich pełnowartościowych wersjach, dlatego że w poczuciu bezkarności po prostu jedzą więcej.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje