Reklama

Soki wcale nie są takie zdrowe?

Soki, to najwięksi wrogowie osób próbujących odzyskać smukłą sylwetkę - przekonują dietetycy. Okazuje się, że soki, kupowane w sklepach, mogą zawierać tyle samo cukru, co napoje gazowane.

- Wielu sądzi, że soki i przeciery owocowe lub warzywne, które możemy znaleźć na sklepowych półkach są pełne witamin i minerałów. Okazuje się, że mają one jednak w sobie również dużo cukru. Niektóre z napojów zawierają taką samą ilość cukru jak napoje gazowane - tłumaczy dietetyk Catherine Matthews.

Reklama

Specjalistka przekonuje, że picie soków to najprostszy sposób, aby przybrać na wadze. Tym bardziej, że mało kto w ciągu dnia ogranicza się do wypicia jednej szklanki napoju owocowego. Zwykle kończy się na spożyciu litrowego kartonika. W tym miejscu warto zaznaczyć, że 300 ml soku zawiera 150 kalorii, dla porównania 330 ml puszka Coli zawiera 139 kalorii.

Brytyjskie Towarzystwo Dietetyczne przestrzega, że podczas produkcji soków eliminowane są niektóre składniki odżywcze, które normalnie można znaleźć w świeżych owocach i warzywach.

W swoich ostatnich badaniach specjaliści z Brytyjskiego Towarzystwa Dietetycznego ostrzegli również, że picie przez długi czas soków, które są dość kwaśne, może uszkodzić szkliwo zębów.

Dlatego też Catherine Matthews zaleca spożywanie świeżych warzyw i owoców. Dietetyczka zapewnia, że te są bardziej wartościowe niż napoje "sokopodobne" dostępne w sklepach.

Pułapką są nie tylko soki, ale również niskotłuszczowe jogurty, ciasteczka i inne smakołyki, które zwykle zawierają w sobie więcej cukru, niż ich "tuczące" odpowiedniki.

- Producenci, dodają do niskotłuszczowych przekąsek dużo cukru, w ten sposób uzupełniają walory smakowe produktów, w których obniżono zawartość tłuszczu - wyjaśnia dietetyk.

PAP life

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: sok owocowy | zdrowie | napoje gazowane

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje