Reklama

Potrzebujesz paliwa wysokiej klasy

17:30 - ORZECHOWY WZMACNIACZ - aby wieczorem nie zasnąć na kanapie przed telewizorem, wrzuć do ust garść dowolnych orzeszków i rodzynków. Potas z rodzynek pomoże zamienić cukier we krwi w energię, a jedząc orzechy, podnosisz poziom magnezu w organizmie, zapobiegając w ten sposób wydzielaniu się kwasu mlekowego, który powoduje, że czujesz się zmęczony.

Reklama

18:00 - WOLNE OD SIŁOWNI - Jeśli regularnie trenujesz z ciężarami, ale z każdą wizytą w siłowni czujesz się raczej słabszy niż silniejszy, najprawdopodobniej jesteś po prostu przemęczony. Zamiast nadal się forsować podczas targania żelastwa, daj sobie kilka dni luzu albo zastąp pływaniem treningi w siłowni. Przemęczenie to także sprawa psychiki - jeśli czujesz się zniechęcony, bo wpadłeś w nużącą rutynę, spróbuj zmienić rytm.

20:00 - PORA RELAKSU - jeśli po całym dniu jesteś nadmiernie pobudzony lub podenerwowany, zjedz posiłek, który pozwoli ci się rozluźnić, przyjemnie wypełni żołądek i będzie "ważył" nie więcej niż 1000 kcal. Wybierz coś z drobiu (najlepiej indyka, który ma mało tłuszczu), ponieważ ptasie mięso jest bogate w tryptofan ? aminokwas, który podnosi poziom serotoniny, hormonu działającego relaksująco i pomagającego zasnąć. Mleko również zawiera tryptofan, więc rady naszych babć, aby przed pójściem do łóżka wypić szklankę ciepłego mleka, są w pełni uzasadnione.

20:30 - PRZEPROGRAMUJ SIĘ - oczywistym sygnałem, że przemęczenie zaczyna rujnować ci życie, jest to, że nie masz ochoty nawet na rzeczy, które sprawiają ci przyjemność. Vera Peiffer, psychoterapeutka i autorka książki "Myśl pozytywnie", radzi, aby w takim momencie usiąść wygodnie, zamknąć oczy i cofnąć się myślami do czasów, kiedy czułeś się szczęśliwy i zmotywowany do działania. Przypomnij sobie, jak się wtedy dobrze czułeś. Teraz pomyśl o czymś, co w przyszłości sprawi, że poczujesz się naprawdę fajnie. Cokolwiek to będzie - zrób to i ciesz się tym.

21:30 - POCZUJ MOC W ŁÓŻKU - nie musisz wspomagać się viagrą, wystarczy banan, który jest pełen szybko przyswajalnych węglowodanów i potasu wspomagającego mięśnie. Jedno i drugie przyda się podczas miłosnych zapasów.

23:00 - BITE OSIEM GODZIN SNU - dobre filmy, które lecą w telewizji koło północy, nagraj na wideo lub DVD - nie zarywaj dla nich nocy i porządnie się wyśpij. Poświęć na sen osiem godzin. "Każda godzina snu mniej oznacza, że następnego dnia twój poziom IQ będzie niższy o jeden punkt" - wyjaśnia prof. Stanley Coren, autor książki "Złodzieje snu". Jeśli często się nie wysypiasz, spadek ilorazu inteligencji będzie coraz większy. A chyba nie chcesz po tygodniu zamienić się w chorobliwie blade, powłóczące nogami i bełkoczące bez sensu zombie z sinymi worami pod oczami? Dobranoc!

Dowiedz się więcej na temat: tryptofan | drzemka | śniadanie | przemęczenie | paliwa

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje