Reklama

Zanim przyjdzie czas krótkich spódniczek

Już niedługo wiosna, a potem lato. Zadbaj o formę zanim przyjdzie czas krótkich spódniczek i prężenia muskułów.

Luty ma tylko 28 dni, po nim nastąpi marzec, a wraz z nim coraz dłuższe i cieplejsze dni. Zacznij już teraz regularnie ćwiczyć, by w wakacje móc pokazać się bez wstydu w krótkich szortach.

Reklama

Poniżej przedstawiamy trzy rodzaje aktywności fizycznych, których nie musisz uprawiać na siłowni lub w salach fitness. Do wykonywania tego typu sportów wystarcza tylko dobre chęci i najbliższa ścieżka rowerowa.

Jogging

Jogging - aktywność, którą może uprawiać każdy. Bez względu na wiek, płeć, rodzaj sylwetki, kondycje czy koordynację ruchową.

Najważniejsze to zacząć powoli, pamiętając przede wszystkim o zdrowym rozsądku. Trening daje organizmowi wiele korzyści, wzmacnia układ krążenia, usprawnia układ oddechowy, a jednocześnie zwiększa pojemność płuc oraz obniża ciśnienie. Poprawia sprawność fizyczną, i co najważniejsze, redukuje tkankę tłuszczową poprzez spalanie kalorii (a spala ich sporo).

Jest doskonałym uzupełnieniem programów mających na celu zrzucenie wagi.

Jogging to jedna z najprostszych form treningu. Kiedy chcemy, by aktywność ta pomogła nam w spalaniu tkanki tłuszczowej, ważne byśmy biegali rano. Biegać możemy sami, lub ze znajomymi, w parku, na ścieżkach rowerowych czy w lesie. Pamiętajmy jednak, że twarde podłoża takie jak : chodnik czy ulica źle wpływają na nasze stawy, zbytnio je obciążając. Najlepiej biegać po leśnych ścieżkach lub na łonie natury po miękkiej trawie.

Bieganie powinnyśmy rozpoczynać powoli, stopniowo zwiększając dystans, nie zapominając o odpoczynku. Początkowo czas treningu nie powinien przekraczać 30 minut. Zapobiegniemy w ten sposób bolesnym kontuzjom. Pamiętajmy o zaopatrzeniu się w mineralną wodę (najlepiej niegazowaną).

Przed samym biegiem warto wykonać 10-minutowa rozgrzewkę polegającą na rozciągnięciu mięśni nóg. Podczas biegu nasza sylwetka musi być wyprostowana, a ramiona rozluźnione, oddychamy rytmicznie, nigdy nie wstrzymując oddechu. Nasze buty powinny być przystosowane bo biegania, w sklepach można kupić obuwie do tego przeznaczone.

Najlepszym planem treningowym jest łączenie marszu z biegiem. Po tygodniu skracamy czas marszu na rzecz wydłużenia biegu. Stopniowo zwiększamy czas biegu do momentu, kiedy wyznaczony dystans będziemy w stanie pokonać cały czas biegnąc. Najlepiej poświęcać 4 dni w tygodniu na jogging.

Nordic Walking

Nordic Walking jest marszem ze specjalnie zaprojektowanymi kijami. To naturalna aktywność ruchowa angażująca dolne kończyny, obręcz barkową i ramiona. Jest bardzo młodą dyscypliną sportu, ale posiada już spore rzesze zwolenników.

Do jej uprawiania potrzebne jest jedynie odpowiednie do warunków atmosferycznych, sportowe obuwie, dwa kije i odrobina czasu na spacer w każdym terenie (szlak górski, ścieżka w parku, plaża, itd). Sport ten może uprawiać niemal każdy.

Dowiedz się więcej na temat: krótka | spacer | stawy | mięśnie | jogging

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje