Reklama

To musisz wiedzieć o swoim śniadaniu

Magazyn "Men's Health" radzi, co należy zjeść rano, by lepiej wyglądać, dłużej żyć i efektywniej trenować - przedstawiamy 10 rzeczy, które musisz wiedzieć o swoim śniadaniu.

1 - Płatki napędowe

Reklama

Płatki z otrębami nie tylko sprawią, że dłużej będziesz syty (dzięki dużej zawartości błonnika), ale także pozwolą ci dłużej trenować. Badania dowodzą, że biegaczom, którzy zamiast tradycyjnych płatków kukurydzianych jedli na śniadanie przed treningiem płatki z otrębami, starczało sił na to, by biec o 8 minut dłużej niż zwykle. Nie wiemy, jak naukowcy to obliczyli, ale wiemy, że to wystarczający powód, by zmienić swój poranny jadłospis.

2 - Legalne słodkości

Dobra wiadomość dla tych, którzy ranonie mogą oprzeć się płatkom z czekoladąalbo maślanym bułeczkom: ludzie, którzy podczas śniadania spożywają nawet rafinowane cukry, mają niższy Indeks Masy Ciała (BMI) niż ci, którzy do pracy idą na czczo. Jeszcze więcej zyskasz, jeśli rano zjesz posiłek złożony z produktów o niskim indeksie glikemicznym (wolniej trawione i niepowodujące skoków poziomu cukru we krwi), np. orzechy, jogurty, mleko, ciemne pieczywo, jabłka.

3 - Turbospalanie

Faceci, którzy codziennie jedzą śniadania, spalają w ciągu dnia dodatkowe 150 kcal - donoszą naukowcy z kliniki Mayo.

Dla porównania: tyle samo kalorii spalisz, rąbiąc drewno przez 20 minut. Łapać co ranek za miseczkę z muesli czy za siekierę? Wybór należy do ciebie.

4 - Kwas kontra zawał

Pamiętasz, jak mama powtarzała z anielską cierpliwością: "Jedz płatki, będziesz zdrowy i silny?" Miała rację, ale pod warunkiem, że myślała o płatkach wzbogaconych o kwas foliowy i witaminy B6 i B12. Po trwającym 14 tygodni doświadczeniu okazało się, że u osób jedzących codziennie takie płatki spadł poziom homocysteiny - związku chemicznego, który zwiększa ryzyko zmian miażdżycowych i zmniejsza twoją zdolność do budowania mięśni.

5 - Energia w kubku

Jeśli rano trenujesz, ale nie możesz zmusić się, aby przed wyjściem do siłowni zjeść porcję płatków, kilka kanapek albo coś równie pożywnego, wypij przynajmniej kubek kawy. Badania dowodzą, że kofeina pomoże ci trenować dłużej i z większą intensywnością, niż gdybyś ćwiczył z zupełnie pustym żołądkiem.

Dowiedz się więcej na temat: jaja | Men's Health

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje