Reklama

Jak dobrze ćwiczyć?

Przyczyną dolegliwości stawów jest uszkodzenie lub zużycie się i rozerwanie stawu. Chrząstka stawowa otaczająca staw zostaje zużyta i kość ociera się o kość. Prowadzi to do zapalenia i zwapnienia powodując ból i brak ruchomości stawu. Jeżeli widoczne jest zapalenie stawów rąk, należy sprawdzić jak bardzo osłabiona jest zdolność chwytu dłonią. Jeżeli widoczne jest zapalenie stawu kolanowego i biodrowego należy sprawdzić jak daleko osłabiona jest ruchomość stawu. Osoba cierpiąca na zapalenie stawów powinien podczas ćwiczeń znajdować się pod stałą kontrolą instruktora.

Reklama

Skutecznymi ćwiczeniami uelastyczniającymi ciało w sposób łagodny i delikatny są ćwiczenia rozciągające mięśnie i więzadła, dzięki czemu stają się one sprężyste i umożliwiają większy zasięg ruchów. Najlepsze z nich to stretching, balet, joga, pilates, tai chi.

Relaks i regeneracja

Odpoczynek jest również bardzo ważnym elementem każdego treningu. Trzeba zawsze mierzyć siły na zamiary i nie przeforsowywać organizmu, Można sobie zrobić więcej szkód niż dobrego. W trakcie ćwiczeń włókna mięśniowe są rozrywane i doznają mikrourazów. Jednak to dobrze ponieważ odpoczynek i dostarczenie niezbędnych składników budulcowych regenerują się i staja się mocniejsze. Jeżeli organizm nie ma wystarczającej ilości odpoczynku nie regeneruje się i skutkuje to zmęczeniem i brakiem efektów w budowaniu masy mięśniowej.

Objawy przetrenowania:

• przyspieszone tętno spoczynkowe

• problemy ze snem

• zmniejszenie apetytu

• nadmierna utrata wagi ciała

• zmniejszenie wagi ciała

• osłabienie koncentracji

Odpoczynkiem może być zarówno drzemka, dłuższy sen, brak treningu bądź masaż. Ten ostatni jest szczególnie zalecany, ponieważ relaksuje nie tylko ciało, ale także umysł. Watro mieć ten aspekt aktywności na uwadze.

Dowiedz się więcej na temat: mięśnie | ćwiczenie | stawy | ciało | ćwiczenia

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje