Buty z oceanicznych śmieci - adidas inwestuje w ekologię

Przy okazji Szczytu Klimatycznego w Paryżu adidas, wspólnie z projektem na rzecz oceanów, przedstawił inspirację dla branży przemysłowej. But wykonany z oceanicznych odpadów - produktem stworzonym w drukarce 3D adidas chce zwrócić uwagę światowego przemysłu na problem zanieczyszczenia oceanów.

Projekt ten powstał we współpracy z inicjatywą "Parley for the Oceans" i został przedstawiony przy okazji COP21 - światowego Szczytu Klimatycznego, który odbywa się w stolicy Francji.

- Globalni liderzy, zawierający porozumienie w sprawie klimatu, to fantastyczna wiadomość. Jednak nie powinno dochodzić do sytuacji, w której światowy przemysł jest zmuszany do pozytywnych działań na rzecz ekologii. Koncerny nie mogą dłużej czekać na wyznaczenie im kierunku. Razem z globalną siecią "Parley for the Oceans" tworzymy innowacyjne projekty dla sportowców, wykorzystując przy tym materiały przyjazne środowisku. Drukując podeszwę wewnętrzną z plastiku pochodzącego z oceanów, wyznaczamy nowe standardy dla producentów wszystkich branż - tłumaczy Eric Liedtke, adidas Group Executive Board member responsible for Global Brands.

- Chcemy wezwać do tablicy przedstawicieli światowego przemysłu, aby wypracować korzystne rozwiązania dla globalnych problemów związanych z zanieczyszczeniem środowiska - dodaje.

Górna warstwa koncepcyjnego obuwia została stworzona przy użyciu plastiku wyłowionego z oceanów, natomiast podeszwa wewnętrzna powstała w drukarce 3D. Wykorzystano przy tym przetworzony poliester oraz materiał użyty do produkcji sieci rybackich.

Reklama

- 2015 to nasz rok, rok na rzecz oceanów. Dzięki działaniom naszej organizacji wprowadziliśmy ten temat do agendy COP21 w Paryżu. Ochrona podwodnego życia stała się czternastym celem rozwojowym wyznaczonym przez ONZ - tłumaczy Cyrill Gutsch, założyciel "Parley for the Ocean". - Z odrobiną politycznej dobrej woli, możemy przełożyć słowa na czyny. Jesteśmy bardzo podekscytowani tym, że adidas wspiera nas w tej podróży. Pokazuje w ten sposób, jak podejmować konkretne działania we właściwym kierunku.

Wspierając projekt "Parley fot the Oceans", adidas bierze udział w działaniach edukacyjnych i komunikacyjnych. Angażuje się także w projekt A.I.R, który dąży do zatrzymania zaśmiecania oceanów plastikiem. Od momentu ogłoszenia współpracy w kwietniu 2015 roku, adidas podjął w tym celu konkretne działania. Przykłady poniżej:

AVOID
Adidas stopniowo wycofuje ze swoich sklepów plastikowe torby. Ten proces już się rozpoczął, a jego finalizacja nastąpi w pierwszym kwartale 2016 roku.  Do 31 grudnia 2015 roku adidas, wraz ze swoim partnerem COTY, wycofa z kosmetyków do pielęgnacji ciała plastikowe mikroziarna.

Podczas spotkań odbywających się w głównej siedzibie w Herzogenaurach (Niemcy), firma przestała również korzystać z plastikowych butelek.

INTERCEPT
W listopadzie 2015 roku 20 pracowników Parley Ocean School wzięło udział w unikalnym programie, który skupiał naukowców i aktywistów morskich. Z obszarów przybrzeżnych usunięto plastikowe odpady. Ponadto eksperci Parley Ocean School wygłosili wykład dotyczący stanu zanieczyszczenia oceanów oraz programu sieci ambasadorów. Firma poszukuje większej liczby pracowników, aby w przyszłości rozwinąć ten unikalny projekt.

RE-DESIGN
W związku z drukowaną w technologii 3D podeszwą wewnętrzną, adidas i "Parley for the Oceans" świętowali swoje partnerstwo w unikalnym otoczeniu siedziby ONZ. Ponadto zaprezentowano pierwszy na świecie but, którego górna część w całości została wykonana z włókien i nici powstałych dzięki recyklingowi odpadów oceanu i sieci do nielegalnego połowu.

materiały prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy