Pielęgnacja według mężczyzny

Pielęgnacja ciała była do niedawna wyłącznie domeną kobiet. Nic dziwnego, gdyż od najmłodszych lat uczy się dziewczynki jak dbać o urodę i dobrze się prezentować. Inaczej jest z mężczyznami, dla których drogerie kojarzą się jedynie z labiryntem bez wyjścia. A przynajmniej tak było do niedawna, bo współczesny mężczyzna w świecie kosmetyków czuję się coraz swobodniej.

Do niedawna pojęcia: mężczyzna i kosmetyki oznaczały dwa wzajemnie wykluczające się słowa. Widok mężczyzny, nakładającego krem, czy malującego usta bezbarwną pomadką wzbudzał śmiech, a nawet podejrzenie o homoseksualizm. Stąd też odrobina mydła, płyn po goleniu, ewentualnie dezodorant lub perfumy stanowiły jedyne kosmetyki znajdujące się w męskiej części łazienki. Ale tamte czasy to już przeszłość.

Nowe zasady

 

Mężczyźni coraz śmielej interesują się nie tylko kosmetykami, ale również profesjonalnymi zabiegami pielęgnacyjnymi. Dlatego dziś, w dobie XXI wieku, nie dziwi nikogo fakt, że panowie równie chętnie, co panie, sięgają po odpowiednie preparaty. Ponadto w modzie męskiej zaczyna królować idea "groomingu" czyli szeroko pojętej pielęgnacji ciała. Coraz więcej mężczyzn dokładnie wie, czego oczekiwać od konkretnego kosmetyku i jak go prawidłowo stosować, aby uzyskać pożądany efekt.

Reklama


Koniec z tabu?

 O ile widok mężczyzny szukającego na drogeryjnych półkach kosmetyku dla siebie nie dziwi już tak, jak dawniej, to makijaż dla mężczyzn wciąż jest tematem tabu. Na porządku dziennym jest już natomiast sceniczny makijaż wśród gwiazdorów rocka, czy lekka korekta niedoskonałości dokonywana przez prezenterów telewizyjnych. Mimo to, większość pań wciąż niechętnie dzieli się kosmetykami ze swoją druga połówką.

 

Dążenie do perfekcji

 Idea szeroko pojętego piękna, tak szumnie propagowana w mediach, niepostrzeżenie zakradła się również do męskich umysłów. Panowie zaczęli intensywniej dbać o siebie. Współczesny facet poświęca prawie tyle samo czasu na zabiegi pielęgnacyjne co kobieta. Nie umknęło to uwadze branży kosmetycznej, która w preparatach dla mężczyzn widzi ogromny potencjał. Producenci prześcigają się w tworzeniu kosmetyków, które mają za zadanie pomóc panom zachować młodość i atrakcyjny wygląd. Oferta męskich produktów nieustannie rośnie, o czym możecie przekonać się przeglądając aktualne gazetki promocyjne sklepów i drogerii dostępnych w serwisie http://www.promocyjni.pl/

 

Agnieszka Goll

 

 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: kosmetologia | promocje
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy