Nowa moda na męskie kosmetyki

W swojej debiutanckiej linii produktów do pielęgnacji dla mężczyzn, projektant Tom Ford obok kremów proponuje panom korektor i żel brązujący. Jak pokazują badania, nie jest to już tylko marketingowy chwyt, a odpowiedź na męskie potrzeby.

Jak wskazują badania męskie "kosmetyczki" daleko odbiegają od tego, co do niedawna uznano za standard męskiej pielęgnacji. Pośród produktów można znaleźć kosmetyki do pielęgnacji, po które sięga 54 proc. mężczyzn; woski i produkty do usuwania zbędnego owłosienia, które posiadało w swoich szafkach 34 proc. mężczyzn biorących udział w badaniu firmę JWT.

39 proc. mężczyzn wśród swoich kosmetyków posiada balsamy i pomadki ochronne do ust, 24 proc. respondentów korzysta z maseczek, 19 proc. panów posiada kremy i balsamy samoopalające. W przypadku kosmetyków przeznaczonych do makijażu, w przypadku 9 proc. mężczyzn znaleziono podkład, 10 proc. pytanych używa korektora,

Reklama

Jak widać, choć kosmetyki do makijażu pojawiają się wśród produktów stosowanych przez mężczyzn, wciąż pozostają one w znacznej mniejszości. Jak zauważa Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora Polska, na makijaż dla mężczyzn jeszcze przez wiele lat pozostanie tematem otwartym, budzącym wiele pytań, a nawet kontrowersji.

- Makijaż dla mężczyzn myślę, że wciąż pozostanie otwartą kwestią przez kolejne kilkadziesiąt lat. Próby stworzenia kosmetyków do makijażu są co jakiś czas podejmowane, jednak myślę, że wciąż mają one charakter marketingowy, który ma wzbudzić zainteresowanie daną marką. Mężczyźni cały czas z dystansem odnoszą się do kosmetyków upiększających - przyznaje Sergiusz Osmański.

Jak zauważa dyrektor artystyczny Sephora Polska marki kosmetyczne jak i wielcy kreatorzy mody, którzy wkraczają do branży kosmetycznej, co jakiś czas podejmują próby upiększenia mężczyzn.

- Znany wszystkim Jean Paul Gaultier, który wprowadził rozbudowaną ofertę kosmetyków do makijażu dla mężczyzn zrobił to stricte marketingowo, dużo o tym pisano i mówiono. Zaczęto zastanawiać się czy mężczyźni sięgną po kosmetyki kolorowe. Jednak nie był on pierwszy.

Patrząc na historię makijażu i rozwój kosmetyków marka Urban Decay w latach 90. wyprodukowała pierwsze dwa kosmetyki do makijażu dla mężczyzn. Była to wodoodporna, czarna kredka do oczu, która miała sprawić, że mężczyźni będą mieli wzrok a la Banderas i czarny lakier do paznokci, związany ze stylem gotyckim, nawiązujący również do stylu wokalisty Depech Mode, który malował sobie paznokcie na czarno - wspomina Osmański.

Podkreśla jednak, że jeszcze nikt nie odważył się stworzyć pełnego kufra kolorowych kosmetyków dla mężczyzn, tym bardziej, że produkty dostępne na rynku są na tyle uniwersalne, że mężczyźni również mogą po nie sięgać.

Monika Dzwonnik

PAP life
Dowiedz się więcej na temat: kosmetyki | makijaż | moda
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy