Głośniki samochodowe serii JBL GX

Seria JBL GX obejmuje osiem modeli potężnych, stylowych głośników. Wyjątkowy dźwięk JBL zamknięto w głośnikach opracowanych z myślą o maksymalnej wydajności, wyjątkowym wyglądzie i wyznaczaniu trendów na rynku. Każdy miłośnik dźwięku z pewnością znajdzie tu model, który pomoże mu zwiększyć przyjemność z jazdy samochodem.

Atrakcyjne, wysokowydajne głośniki stanowią doskonałą alternatywę dla tego co aktualnie posiadamy w aucie. GX302, GX402, GX502, GX602, GX642, GX862, GX963, GX600C wyznaczają trendy głośników zapewniających wysoką jakość dźwięku oczekiwanego od JBL. Są doskonałe dla tych, którzy chcą ulepszyć brzmienie w swoim samochodzie. Co ważne, charakteryzuje je też wyjątkowy wygląd. Seria wyznacza nowe standardy oraz styl w dziedzinie car audio.

Słysząc to wyjątkowe brzmienie, każdy będzie oglądał się za tak wyposażonym samochodem. Wyglądają niesamowicie i pasują do większości systemów fabrycznych. Wyróżnia je nowy, opatentowany przez firmę HARMAN deflektor głośnika wysokotonowego, spełniający funkcję falowodu. Pozwala on na obracanie głośnika i kierowanie dźwięku pod odpowiednim kątem, poprawiając wydajność poza osią. Każdy samochód projektowany jest w inny sposób, a to rozwiązanie sprawia, że dźwięk dociera do wszystkich miejsc w jego wnętrzu.

Reklama

Głośniki serii JBL GX są indywidualnie dostrajane i posiadają cewki drgające o impedancji trzech omów, co zapewnia optymalną dystrybucję mocy. W głośniku niskotonowym umieszczono membranę stożkową Plus One, natomiast w głośniku wysokotonowym najnowocześniejszą, tekstylną membranę kopułkową. Membrana stożkowa głośnika niskotonowego Plus One wykonana jest z polipropylenu i zapewnia większą powierzchnię roboczą niż inne membrany tej klasy. W konsekwencji głośniki wykazują wyższą skuteczność, a dźwięki niskotonowe brzmią doskonale.

Nie bez przyczyny membrana z taką technologią została opatentowana przez Harmana. Natomiast najnowocześniejsza, tekstylna membrana kopułkowa głośnika wysokotonowego zapewnia najlepsze pasmo przenoszenia dźwięków o wysokiej częstotliwości i lepszą dystrybucję mocy dla wysokich i średnich tonów. Brzmienie wokali, instrumentów perkusyjnych, dętych blaszanych i klawiszowych staje się dzięki temu bardziej naturalne.

Wśród charakterystycznych cech głośników samochodowych z serii JBL GX wymienić trzeba jeszcze cewkę drgającą DCR o impedancji trzech omów, pasmo przenoszenia do 21 kHz oraz zwrotnicę zewnętrzną. Cewki w większości głośników fabrycznych są tak cienkie, że nie są w stanie zapewnić odpowiedniej mocy, by uzyskać bardzo dobry dźwięk.

Dzięki cewkom drgającym o niskiej impedancji trzech omów głośniki serii GX potrafią wydobyć więcej mocy ze wzmacniacza, dzięki czemu dźwięk jest czystszy i bogatszy. Równocześnie pasmo przenoszenia w pełnym zakresie do 21 kHz pozwala usłyszeć to, na co do tej pory nie zwracało się uwagi. Zestawy głośnikowe GX posiadają zewnętrzne zwrotnice, które zapewniają miejsce na zaawansowane obwody, w tym kontroler poziomu dźwięków wysokotonowych i zabezpieczenie głośnika wysokotonowego.

Wiele marek uważa, że standardowe głośniki i przeciętne pasma przenoszenia są wystarczająco dobre. Inżynierowie i projektanci JBL są innego zdania i nie tylko słuchają i porównują swoje głośniki z produktami konkurencji, ale także między sobą, aby mieć pewność, że każda seria zapewnia jednakowo dobry dźwięk klasy JBL. Brzmienie znane i poszukiwane przez audiofilów.

To tylko część złożonego procesu tworzenia najlepszych przetworników na świecie. JBL testuje każdy głośnik pod kątem tych samych specyfikacji co producenci aut, poddając je działaniu ekstremalnych warunków, którym nie sprostałyby słabsze głośniki. Są one zamrażane, pieczone, wstrząsane, bombardowane światłem ultrafioletowym i włączane na pełną moc przez kilka dni. Daje to pewność, że inwestycja w taki sprzęt audio opłaci się na lata. Tym bardziej zatem cieszy ich przystępna cena.

Parametry nowych głośników:

GX502

5 1/4-calowy współosiowy głośnik samochodowy

Moc maksymalna: 135 W

Membrana woofera Plus One™ (nr patentu w USA: 7,548,631)

Kopułkowe głośniki wysokotonowe edge-driven

Deflektor głośnika wysokotonowego

Moc ciągła i szczytowa: odpowiednio: 45 W, 135 W

Pasmo częstotliwości: 65 Hz - 21 kHz

Skuteczność: 91 dB przy 2,83 V

 

GX602

6 1/2-calowy współosiowy głośnik samochodowy

Moc maksymalna: 180 W

Membrana woofera Plus One™ (nr patentu w USA: 7,548,631)

Kopułkowe głośniki wysokotonowe edge-driven

Deflektor głośnika wysokotonowego

Moc ciągła i szczytowa: odpowiednio: 60 W, 180 W

Pasmo częstotliwości: 50 Hz - 21 kHz

Skuteczność: 92 dB przy 2,83 V

GX862

Współosiowy głośnik samochodowy 5x7/6x8 cali

Moc maksymalna: 180 W

Membrana woofera Plus One™ (nr patentu w USA: 7,548,631)

Kopułkowe głośniki wysokotonowe edge-driven

Deflektor głośnika wysokotonowego

Moc ciągła i szczytowa: odpowiednio: 60 W, 180 W

Pasmo częstotliwości: 50 Hz - 21 kHz

Skuteczność: 92 dB przy 2,83 V

 

GX600C

System samochodowych głośników komponentowych 6 1/2 cala

Moc maksymalna: 210 W

Membrana woofera Plus One™ (nr patentu w USA: 7,548,631)

Kopułkowe głośniki wysokotonowe edge-driven

Zwrotnica zewnętrzna

Moc ciągła i szczytowa: odpowiednio: 70 W, 210 W

Pasmo częstotliwości: 50 Hz - 21 kHz

Skuteczność: 92 dB przy 2,83 V


INTERIA.PL/materiały prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama