10 kroków do sukcesu w nowej pracy

Zbliża się pierwszy dzień nowej pracy, a wraz z nim zaczyna się stres. Jak pokazać wszystkim, że jesteś fajnym gościem, ale nie wyjść na dupka? Jak dogadać się z szefem? Jak zaimponować koleżankom? Oto kilka męskich rad.

Zbliża się pierwszy dzień nowej pracy, a wraz z nim zaczyna się stres. Jak pokazać wszystkim, że jesteś fajnym gościem, ale nie wyjść na dupka? Jak dogadać się z szefem? Jak zaimponować koleżankom? Oto kilka męskich rad.

Redakcja portalu Curiosity.com zapytała kilku ekspertów od zarządzania ludźmi, jak najlepiej wystartować w nowym miejscu pracy. Wszyscy zgodnie twierdzą, że dobry początek opiera się na trzech fundamentach: zaufaniu, współpracy i rozwiązywaniu problemów. Pamiętaj, że tego wymaga od ciebie nowy pracodawca. Jak te wymagania spełnić?

10. Poznaj wszystkich

Albo tak wielu, jak się da. Nie wstydź się - powiedz, że jesteś nowy, zapytaj, gdzie pracuje twój nowy kolega albo koleżanka. Szczególnie paniom spodoba się nowy, pewny siebie współpracownik.

9. Bądź bezpośredni i szczery, ale miły

Pozytywne nastawienie widać od razu. Pytaj, komentuj, wyraź podekscytowanie nową pracą z nowymi ludźmi. Ale nie przesadzaj, bo inni od razu wyczują, że się podlizujesz.

Reklama

8. Nakreśl plan

Nie ma nic gorszego niż błądzenie we mgle. Już na starcie ustal, czego chcesz i do czego dążysz. Przełożeni to docenią.

7. Podkreśl swoje sukcesy

Już na dzień dobry zrobiłeś coś godnego pochwały? Daj innym to zauważyć. Ważne tylko, aby zrobić to bez przechwałek i nadymania się.

6. Znajdź kumpla


Potrzebujesz kogoś, kto wytłumaczy ci najprostsze rzeczy. Jeśli zapytasz o to szefa, wyjdziesz na niekompetentnego. Poza tym, nowy kolega podpowie ci, kogo lepiej unikać i z którą koleżanką możesz się umówić.

5. Pytaj

Zawsze lepiej zapytać, niż coś zepsuć i wyjść na głupka.

4. Dowiedz się, czego od ciebie oczekują

Lepiej od razu to ustalić, żeby nic cię nie zaskoczyło. Wyobraź sobie, że szef pyta cię o postęp w projekcie, o którym nawet nigdy nie słyszałeś. Niezbyt dobry początek.

3. Bądź zorganizowany

Nowicjuszowi łatwo się usprawiedliwić nieogarnięciem. Ale jeśli zorganizujesz się od razu, zyskasz w oczach innych.

2. Naucz się, jak to się tu robi

Wypytuj o to, jak i dlaczego. Nawet w przypadku błahostek. Szybko poznasz kulturę pracy firmy.

1. Wyczuj możliwości rozwoju

Kiedy już zbudujesz fundament i pokażesz innym, że jesteś zorganizowany, koleżeński, bezpośredni i kompetentny, daj do zrozumienia, że chcesz się rozwijać. I znajdź sposób, jak to zrobić.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy