Obce DNA w ludzkim genomie!

W materiale genetycznym ludzi i innych ssaków znajdują się sekwencje genów z niespotykanego dotąd źródła - informują naukowcy z Japonii na łamach pisma "Nature".

Od dłuższego czasu wiadomo, że w genomie człowieka zachowały się fragmenty materiału genetycznego pochodzącego od tzw. retrowirusów, które miliony lat temu wniknęły do naszego DNA i tam już zostały, dziedziczone z pokolenia na pokolenie.

Replikacja po zakażeniu

Keizo Tomonaga wraz z kolegami z Osaka University po raz pierwszy odkryli w genomach ssaków istnienie fragmentów pochodzących od tzw. bornawirusów, które nie należą do retrowirusów (ale ich materiał genetyczny to również RNA).

Wirusy te po zakażeniu komórek ulegają replikacji (powieleniu) w ich jądrach komórkowych.

Wniknęły miliony lat temu

Naukowcy badali DNA ludzi, innych ssaków naczelnych, słoni i gryzoni i u wszystkich z nich wykazali obecność wirusowych sekwencji, które według autorów pracy wniknęły do naszego genomu ponad 65 milionów lat temu, wpływając znacząco na wzbogacenie różnorodności genetycznej organizmów.

PS. A my mamy swoją własną hipotezę na temat zawartości ludzkiego DNA. W końcu chyba nie bez powodu ludzkość od dawien dawna mówi o nawiedzających Ziemię przybyszach z kosmosu... A wy co sądzicie na ten temat?

INTERIA.PL/PAP