RAV4, Land Cruiser czy Hilux, czyli jakie auto z napędem 4x4 wybrać?

Samochody z napędem 4x4 pozwalają sprawnie poruszać się niezależnie od pory roku, pogody, rodzaju i stanu nawierzchni. Nic dziwnego, że tak chętnie są wybierane nie tylko przez miłośników off-roadu, ale wszystkich tych, którym zdarza się jeździć po zniszczonym asfalcie i polnych drogach. Prezentujemy mały ranking samochodów z napędem na 4 koła, znajdujących się w ofercie japońskiej marki Toyota. Znajdziemy w niej crossovery, SUV-y, a także rasowe auta 4x4 - pickupy i terenówki.

Ranking samochodów 4x4 Toyoty ograniczymy do trzech przykładów, przedstawicieli trzech motoryzacyjnych segmentów samochodów z napędem na 4 koła. Właściwego wyboru dokonamy definiując nasze potrzeby. Jeżeli aktywnie uprawiamy sport i mieszkamy w mieście, najlepiej nasze potrzeby może spełnić SUV, Toyota RAV4. Być może jednak nasza ulubiona dyscyplina wymaga przewożenia ogromnych ilości sprzętu lub przedmiotów o dużych gabarytach. Wówczas najlepiej sprawdzi się pickup.

Podobnie będzie w przypadku samochodu dla firmy. Jeżeli zajmujemy się głównie pracą biurową, z całą pewnością wystarczy nam SUV. Do większych zadań, np. w firmie budowlanej przyda się pick-up, a idealnym połączeniem właściwości odpornej na wszystko terenówki z wygodnym SUV-em będzie Land Cruiser ze stałym napędem 4x4.

Bardzo pożądanym w Polsce samochodem jest SUV, co ma uzasadnienie w postaci wciąż kiepskiej jakości lokalnych dróg i wielu kilometrów zrujnowanych ulic w miastach. Miejsca do parkowania z głębokimi dziurami, wystającymi studzienkami i wysokimi krawężnikami często przypominają poligon dla czołgów. Stąd potrzeba posiadania samochodu z podwyższonym zawieszeniem oraz napędem 4x4. Zobaczmy, z jakich powodów dobrym wyborem jest terenowa Toyota.

Zwiększony prześwit i spory rozmiar kół powinny zapewnić odpowiednią dawkę komfortu i sprawność w jeździe na każdej nawierzchni. Jakie zatem wybrać auto z napędem 4x4? W naszym rankingu samochodów z napędem na 4 koła proponujemy wybór pomiędzy sprawnym w mieście i poza utwardzonymi szlakami SUV-em, Toyotą RAV4. Druga propozycja to potężne i mocne auto 4x4, Toyota Land Cruiser, która nawet w bardzo trudnym terenie jest nie do zatrzymania i może zabrać na pokład nawet do 7 pasażerów. Dla tych, którzy w teren lub na plac budowy muszą zabrać duży i ciężki ekwipunek, idealnym rozwiązaniem jest pickup, Toyota Hilux. Poznajmy najlepsze samochody 4x4 japońskiej marki i dowiedzmy się dlaczego warto wybrać właśnie te auta z napędem na 4 koła.

Toyota RAV4

Odpowiedź na pytanie, jakie auto 4x4 wybrać do eksploatacji przede wszystkim w mieście jest prosta. Nowa Toyota RAV4 2019 to model z dużym prześwitem, występujący w wersji z napędem na cztery koła, ułatwiający jazdę po śliskiej lub luźnej nawierzchni. Podwyższone zawieszenie pozwoli z łatwością pokonywać również gruntowe drogi. Dane techniczne Toyoty RAV4 są zapowiedzią wygodnego i przestronnego wnętrza w którym z przyjemnością ruszymy w podróż. RAV4 ma 4600 mm długości i rozstaw osi 2690 mm, szerokość jej nadwozia to 1885 mm, a wysokość 1685 mm.

Toyota RAV4 Hybrid o mocy 218 lub 222 KM łączy w sobie zalety SUV-a z niezwykle wydajnym i ekologicznym, spalinowo-elektrycznym napędem. Jej 2,5-litrowy silnik benzynowy jest często wyłączony, nie tylko na postoju, ale też w tracie jazdy. Napęd modelu RAV4 Hybrid jest bardzo oszczędny, zwłaszcza jak na samochód o znacznej powierzchni czołowej i masie powyżej 1,5 tony. Wersja z napędem 4x4 zużywa średnio od 5,6 l/100 km (WLTP). Nowa Toyota RAV4 2019 to również samochód wszechstronny. Sprawdzi się zarówno jako auto rodzinne, jak i firmowe.

Toyota RAV4 Hybrid to również wysoka wartość rezydualna i niezawodność, wynikająca m. in. z trwałości hybrydowego napędu. Po stronie jej zalet można wymienić przestronne wnętrze i 580-litrowy bagażnik. RAV4 ma bogate wyposażenie - w standardzie otrzymujemy pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego, inteligentny tempomat adaptacyjny, klimatyzację czy system multimedialny, jest łatwa w serwisowaniu, ma niskie koszty posiadania. Ten model docenią osoby lubiące aktywny wypoczynek i sport. Pojemny bagażnik pomieści wszystko co niezbędne na wakacjach, a przestronne wnętrze zapewni komfortową podróż, nawet w najdłuższej trasie.

Toyota RAV4 Hybrid 4x4 to także świetna dynamika i przyspieszenie do setki w 8,1 s. Auto dysponuje również ciekawym rozwiązaniem elektrycznego napędu AWD-i w którym aż o 30 proc. zwiększono maksymalny moment obrotowy, dostarczany do kół tylnej osi za pośrednictwem elektrycznego silnika. Rozdział napędu między osiami może się wahać między 100:0, a 20:80. Maksymalna wartość momentu obrotowego jaki może dotrzeć do tylnych kół to aż 1300 Nm. To przewyższa możliwości mechanicznych systemów wielu samochodów terenowych i SUV-ów.

Napęd Toyoty RAV4 Hybrid AWD-i automatycznie optymalizuje moment obrotowy w zależności od warunków. Przekłada się to na lepsze prowadzenie, stabilność i dzielność terenową. Ponadto, za pomocą systemu Zintegrowanego Zarządzania Napędem AIM, automatycznie można dostosować pracę wspomagania kierownicy, hamulców i przepustnicy, a także dobór przełożeń i rozdział momentu obrotowego, zależnie od wybranego trybu jazdy. Taka konstrukcja eliminuje wady napędu 4x4 w samochodach typu SUV, redukując straty, obniżając masę i optymalizując jego działanie w różnych warunkach jazdy. Cena Toyoty RAV4 Hybrid z rocznika 2020 o mocy 222 KM i z napędem na 4 koła AWD-i wynosi od 147 900 zł. Przeczytaj więcej o nowej Toyocie RAV4.

Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser ma pod maską 2,8-litrową jednostkę wysokoprężną D-4D o mocy 177 KM. Samochód wyróżnia się niezrównanymi możliwościami w terenie. Ma napęd 4x4, reduktor i blokadę centralnego mechanizmu różnicowego, zwiększające skuteczność w trudnych warunkach. Land Cruiser to terenowy samochód ze stałym napędem 4x4 i możliwością wygodnego przewożenia nawet do 7 pasażerów. Łączy luksusowe wyposażenie z tradycyjną dla tego modelu trwałością, niezawodnością i możliwościami terenowymi, wzmocnionymi przez napęd na 4 koła i zaawansowane systemy wspomagające mniej doświadczonych w terenowej jeździe kierowców.

Wśród nich znajdziemy system zmiennej charakterystyki napędu Multi-Terrain Select i Multi-Terrain Monitor z 4 kamerami wyświetlającymi na ekranie obraz otoczenia samochodu. W wyposażeniu samochodu mogą znaleźć się też układ zmiennej sztywności stabilizatorów, system Crawl Control utrzymujący stałą prędkość w terenie, a także system wspomagający zjazd ze wzniesienia i pokonywanie podjazdów oraz aktywna kontrola trakcji. Nowa Toyota Land Cruiser to propozycja dla poszukujących rasowego, terenowego auta, którym wszędzie da się dojechać. W dodatku w komfortowych warunkach.

Potwierdzeniem terenowych zdolności Toyoty Land Cruiser są dane techniczne. Samochód może pokonywać wzniesienia o nachyleniu 42 stopni i trawersować stoki o bocznym nachyleniu 42 stopni. Kąt natarcia wynosi 31 stopni, rampowy 22 stopnie dla wersji 5-drzwiowej i 25 stopni dla wersji 3-drzwiowej, a kąt zejścia, to odpowiednio 25 i 26 stopni, zależnie od rodzaju nadwozia. Głębokość brodzenia Toyoty Land Cruiser to aż 70 cm. Długość nadwozia Land Cruisera to 4840 mm (w wersji 5-drzwiowej) i 4565 mm (w odmianie 3-drzwiowej), wysokość 1890 mm, szerokość 1885 mm, a rozstaw osi 2790 mm lub 2450 mm.

Cena Toyoty Land Cruiser 2020 w trzydrzwiowej wersji z wysokoprężnym silnikiem 2.8 D-4D o mocy 177 KM i 6-biegową, manualną skrzynią oraz stałym napędem 4x4 wynosi od 169 000 zł. Nowa Toyota Land Cruiser z identycznym silnikiem w wersji 5-drzwiowej to wydatek co najmniej 179 000 zł. W zależności od wersji wyposażeniowej samochód może dysponować zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa czynnego, takimi jak układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych czy system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu. Dowiedz się więcej na temat Toyoty Land Cruiser.

Toyota Hilux

Pickup Toyoty jest uznawany za jeden z najbardziej niezawodnych i odpornych samochodów dostępnych z napędem 4x4. Model Hilux jest dostępny w kilku wersjach nadwozia. Pierwsza to odmiana dwudrzwiowa z jednym rzędem siedzeń i pojedynczą kabiną (Single Cab). Drugi wariant to Toyota Hilux półtorej kabiny (Extra Cab) z otwieranymi pod prąd dodatkowymi, wąskimi tylnymi drzwiami i miejscem dla czterech pasażerów. Jednakże Toyota Hilux często musi być również samochodem osobowym i właśnie z tego powodu uniwersalnym wyborem jest podwójna, czterodrzwiowa kabina (Double Cab) z wygodnym miejscem dla pięciu podróżnych. Wszystkie wersje mają tę samą długość nadwozia - 5330 mm. Oznacza to, że długość skrzyni ładunkowej zależy od wariantu kabiny i można w prosty sposób wybierać między bardziej użytkowym lub osobowym charakterem pick-upa.

Nowy Hilux łączy w sobie zalety terenowego Land Cruisera z możliwością przewożenia naprawdę sporych ładunków. Z drugiej strony może zapewnić odpowiedni komfort podróży nawet pięciu osobom. Dane techniczne Toyoty Hilux potwierdzają jej rasowy terenowy charakter. Prześwit auta wynosi do 293 mm, kąt natarcia sięga 31 stopni, a kąt zejścia wynosi do 26 stopni. Do tego trzeba dodać głębokość brodzenia do 700 mm. Pickup Toyoty jest oferowany z silnikiem wysokoprężnym D-4D o pojemności 2,4 l, mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm. Silnik może być łączony z 6-biegową przekładnią manualną lub automatem, a także napędem wyłącznie na tylną oś lub wszystkie cztery koła.

Najlepszy napęd 4x4 to ten, którego działanie można dostosowywać do potrzeb. W odmianach 4x4 pick-up Toyoty ma odłączany napęd przedniej osi. Umożliwiając przekazywanie napędu wyłącznie na tylne koła, znacznie zmniejsza zużycie paliwa podczas jazdy asfaltowymi drogami. Jeżeli jednak trzeba zjechać w trudny teren - dołączony napęd przedniej osi sprawi, że będziemy mieć do czynienia z samochodem z napędem na 4 koła. Toyota Hilux jest dostępna również z licznymi systemami zwiększającymi bezpieczeństwo jazdy w terenie, jak aktywna kontrola trakcji (A-TRC), ułatwiająca jazdę po śliskim oraz kamienistym podłożu, wspomaganie zjazdu ze wzniesień (Downhill Assist Control, DAC), działające podczas jazdy do przodu i tyłu oraz wspomaganie ruszania pod górę (Hill-start Assist Control, HAC).

Cena Toyoty Hilux z rocznika 2020 zaczyna się od 111 500 zł za podstawową wersję DL. Tyle kosztuje auto z pojedynczą kabiną i napędem na jedną oś, w standardzie wyposażone w klimatyzację manualną i system audio. Najtańsza odmiana z podwójną kabiną kosztuje od 137 900 zł. Taki Hilux już w standardzie dysponuje napędem 4x4. Pickup Toyoty jest też dostępny z pakietem systemów bezpieczeństwa czynnego, w tym układem wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych, układem ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz systemem wykrywania zmęczenia kierowcy. W niższych wersjach wyposażenia DL oraz DLX wspominane systemy są dostępne za dopłatą, a od poziomu SR znajdziemy je w cenie Toyoty Hilux. Więcej informacji o Toyocie Hilux pod TYM linkiem.

Interesująco prezentuje się Toyota Hilux w specjalnej wersji Dakar. Auto ma w standardzie podwójną kabinę, automatyczną skrzynię biegów, adaptacyjny tempomat, bezkluczykowy dostęp, główne światła w technologii LED, klimatyzację automatyczną, system multimedialny i nawigację satelitarną. A ponadto czarne aluminiowe felgi, orurowanie przestrzeni bagażowej i boczne stopnie oraz pokrywę przestrzeni ładunkowej w kolorze nadwozia, a także hak holowniczy. Cena Toyoty Hilux Dakar z rocznika 2020 wynosi od 194 900 zł.

.
Dowiedz się więcej na temat: samochód | hybryda | pickup | luksus
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy