Gdy technologia odmówi posłuszeństwa

W obecnych czasach na każdym kroku towarzyszy nam technologia. Czy to podczas porannej pobudki, gdzie budzi nas budzik ustawiony w smartfonie, czy w drodze na spotkanie, na które prowadzi nas nawigacja GPS, czy też w pracy, w której ciężko obejść się bez laptopa. Jedni powiedzą, że technologia nas zniewala i ogranicza, bo bez niej trudno nam funkcjonować. Zwolennicy postępu wysuwają natomiast argumenty, że gadżety elektroniczne ułatwiają nam życie. Dzięki nim jesteśmy na bieżąco z informacjami, możemy śledzić stan swojego zdrowia, sprawdzić aktualną pogodę, nie mówiąc o możliwości porozumiewania się na ogromne odległości.

Zdarzają się jednak sytuacje, w których technologia może odmówić posłuszeństwa, czy to z winy użytkownika czy też z innych nieprzewidzianych sytuacji losowych. Wówczas sprzęt trafia do serwisu, którego zadaniem jest przywrócenie go do pełnej sprawności. My zaś przebieramy nogami, oczekując powrotu sprawnego urządzenia. Wówczas okazuje się, że bez sprzętu komputerowego nie możemy za wiele zrobić. Jest on nam niezbędny praktycznie do wszystkiego i bez niego czujemy się nieswojo. Obawa przed awarią komputera sprawia, że klienci poszukujący wymarzonego sprzętu komputerowego większą uwagę przywiązują do renomy producenta oraz poziomu serwisowania.

Reklama

Ogromna konkurencja na rynku i coraz większe zainteresowanie nowoczesnymi technologiami sprawiają, że producenci muszą walczyć o klientów. Dlatego tworząc sprzęt mają na względzie indywidualne potrzeby użytkowników oraz jakość obsługi posprzedażowej. Sprzęt komputerowy objęty jest standardową 2-letnią gwarancją producenta. Dodatkowo można wykupić dodatkowe pakiety ochrony przed przypadkowym uszkodzeniem lub wydłużyć okres gwarancji.

Lenovo specjalnie dla polskich użytkowników uruchomiło wyjątkową akcję, która gwarantuje im w przypadku awarii sprzętu naprawę w ciągu zaledwie 5 dni roboczych lub zwrot  wartości zakupu i naprawionego laptopa. Lenovo Premium Care, bo tak nazywa się wspomniana akcja, obejmuje laptopy konwertowalne Yoga poczynając od serii 500, a kończąc na najnowszych modelach, tj. Yoga 920, 730 czy 530.

Każdy, kto zakupił sprzęt serii Yoga od Lenovo może skorzystać z oferty. Wystarczy, że zarejestruje się na stronie www.lenovopremiumcare.pl w ciągu 30 dni od daty dokonania zakupu. Akcja trwa do końca 2019 roku.

Przypomnijmy, że seria Yoga to komputery konwertowale, a firma Lenovo jest ich prawdziwym prekursowem. Kilka lat temu, gdy na rynku pojawił się pierwszy laptop z tej serii, zaczęła zmieniać się także definicja mobilnego i multizadaniowego sprzętu. Praca na 4 sposoby, coraz dłuższy czas pracy na baterii, ultramobilność to główne cechy tych urządzeń, ale także jeszcze większe możliwości dla użytkowników. Specjalna konwertowalna konstrukcja, zastosowanie najnowszych technologii oraz przełomowych innowacji wymaga również od serwisu firmowego dostosowania obsługi i dostępności częsci do naprawy sprzętu, który często użytkowany jest w podróży.

Zlokalizowany we Wrocławiu serwis Lenovo kilka miesięcy temu przeszedł gruntową restrukturyzację, w wyniku której doszło do znaczących zmian m.in. w łańcuchu dostaw części zamiennych. Obecnie zdecydowana większość podzespołów znajduje się na miejscu w serwisie. Oprócz tego zwiększono poziom i liczbę wykwalifikowanych konsultantów technicznych. Poprawie uległa również obsługa call centre, w efekcie czego aż 30% usterek zgłaszanych przez klientów rozwiązywanych jest w trakcie rozmowy telefonicznej, bowiem dotyczy głównie problemów z oprogramowaniem.

Dzięki wspominanym usprawnieniom, serwis urządzeń konsumenckich zajmuje w większości przypadków nie więcej jak 5 dni roboczych w systemie door-to-door, a  większość zgłoszeń jest przekazywana do realizacji w ciągu 1 dnia roboczego. Wprowadzone zmiany mają również odzwierciedlenie w ocenie przyznawanej przez klientów. W przeprowadzonej ankiecie ocenili oni czas realizacji naprawy przez serwis na poziomie 8.7/10.

Z jakimi najczęstszymi reklamacjami spotyka się serwis urządzęń konsumenckich opowiedział nam Tomasz Stanek, Service Delivery Manager z firmy Lenovo.

Blisko 75% zgłaszanych do nas uszkodzeń to problemy związane z twardym dyskiem. Wynika to z tego, że każdy wstrząs może spowodować uszkodzenie, a pracę głowicy dysku można porównać do odrzutowca lecącego 1m od ziemi. Nie powinniśmy przenosić otwartego i włączonego komputera. Ograniczymy w ten sposób ryzyko uszkodzenia zarówno wyświetlacza jak i dysku. Drugim wrogiem komputera i częstym powodem oddania sprzętu do serwisu są płyny, zwłaszcza słodzone napoje, których komponenty elektroniczne bardzo nie lubią. Często spotykamy się także z kurzem i pyłem, które dostają się do komputera poprzez otwory wentylacyjne. Znakiem ostrzegawczym powinno być dla użytkownika nagłe zwiększenie głośności pracy. Warto wówczas oczyścić otwory wentylacyjne sprzężonym powietrzem lub nawet odkurzaczem.

Czy możemy ustrzec nas komputer przed wizytą w serwisie? Z pewnością zwiększymy nasze szanse na długotrwałe użytkowanie sprzętu przestrzegając podstawowych zasad i zwyczajnie dbając o sprzęt. Pamietajmy także o dodatkowych możliwościach przy zakupie sprzętu, tj. program Premium Care dla komputerów Lenovo Yoga. Wówczas możemy być spokojni o szybką naprawę naszego sprzętu.

Więcej informacji o programie znajduje się na stronie www.lenovopremiumcare.pl


.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy