Xbox 360 wtopi w Japonii?

Analitycy z Kraju Wschodzącego słońca nie mają dobrych wieści dla przedstawicieli korporacji Microsoft. Obserwatorzy branży są raczej dość pesymistyczni co do przyszłości pierwszej konsoli następnej generacji w ojczyźnie koncernów Sony i Nintendo.

Jak donosi finansowy serwis informacyjny AFX News, znawcy branży elektronicznej rozgrywki nie spodziewają się żadnych cudów odnośnie długo oczekiwanej premiery konsoli Xbox 360 w Japonii. Sukces taki jak w Europie i Stanach Zjednoczonych, gdzie wykupiono wszystkie dostępne egzemplarze sprzętu, raczej się tam nie powtórzy.

"Ani konsumenci, ani producenci gier nie rozmawiali ostatnio o Xbox 360, a mamy już tylko kilka dni do premiery" - stwierdził Nobuyuki Kawamata, specjalista z firmy Tokai Tokyo Research Center, dodając, że platformie nie uda się odnieść sukcesu z tak skromną listą tytułów startowych. Zwrócił też uwagę na opóźnienia najbardziej oczekiwanych gier: "Dead or Alive 4" oraz "Enchant Arm", a także niejednoznaczne porównania odnośnie możliwości technologicznych w zestawieniu z Sony PlayStation 3.

Niemniej jednak nawet pozytywni do tej pory analitycy nie spodziewają się wielkiego zaskoczenia po premierze nowego urządzenia Microsoftu. Są raczej zawiedzeni dotychczasową reakcją kupujących.

"Wcześniej myśleliśmy, że Xbox 360 będzie mógł zdobyć znaczny udział w japońskim rynku, odbierając cześć dotychczasowej pozycji Sony. Ale teraz myślimy, że taka sytuacja nie będzie mogła zaistnieć z powodu limitowanej ilości atrakcyjnych tytułów i problemów technicznych, jakie miały miejsce (chodzi o przegrzewające się zasilacze - przyp. red.)" - powiedział Hirotoshi Murakami z Mitsubishi UFJ Securities.

Pod koniec listopada organizacja Computer Entertainment Supplier's Association (CESA) opublikowała wyniki badań przeprowadzonych podczas targów TGS w połowie września. Zgodnie z ankietą aż 23% odwiedzających było skłonnych do zakupu Xboxa 360, nieco mniej, bo 20,9% zainteresowało się konsolą Nintendo Revolution, a aż 70% oczekiwało na PlayStation 3. Niemniej tylko gry na platformę Microsoftu zostały publicznie zaprezentowane w grywalnych wersjach.

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy