Xbox 360 w blasku chwały...

Branżowy serwis Next Generation postanowił zapytać przedstawicieli światowej prasy o ich odczucia wobec pokazu konsoli Xbox 360, jaki miał miejsce w ubiegłym tygodniu w Amsterdamie. Wygląda na to, że nie wszyscy sądzą, iż korporacja Microsoft odniesie sukces.

Mark MacDonald z magazynu Electronic Gaming Monthly uznał, że znakomitym posunięciem ze strony organizatorów było pokazanie w akcji kilku najbardziej oczekiwanych przez graczy pozycji, takich jak "Perfect Dark Zero" oraz "Project Gotham Racing 3". Zgrabnie przedstawiała się też prezentacja futurystycznej strzelanki "Gears of War" z wykorzystaniem wielu opcji trybu rozgrywek multiplayer. Na uwagę zasłużyły też solidne zapowiedzi nowych gier: "Castle Wolfenstein", "Splinter Cell 4" oraz "Mass Effect". Jedyną wadą był brak nowego "Halo".

Reporter Mercury News - Dean Takahashi - dodał, że to właśnie brak "Halo 3" i opóźnienie premiery "Gears of War" były największymi niedociągnięciami pokazu. W jego opinii choć pokazane gry są świetne, nie oznacza to, że będą w stanie udźwignąć sprzedaży całej platformy.

Marcus Lai z serwisu Punchjump zauważył, że nawet mimo możliwości wyboru dwóch wersji: tańszej i droższej, ale bogatszej konsoli - kupno nowego Xboxa to całkiem spora inwestycja, a w rzeczywistości żadna z zaprezentowanych gier nie była w stanie pokazać, na czym polega następna generacja.

David Cole z DFC Intelligence uzupełnia jego odpowiedź kilkoma uwagami. W jego opinii gry zmieniły się tylko w kwestii oprawy graficznej, a jeśli maja nadejść jakieś wielkie zmiany, to jeszcze przyjdzie nam na nie dłużej poczekać. Według niego Microsoft zasługuje jednak na uznanie za podjęcie próby przełamania rynku, co może mieć skutki dopiero pod koniec przyszłego roku.

Niezależny dziennikarz David Hodgson uznał natomiast, iż specjaliści od promocji platformy starają się bardzo mocno stworzyć z niej dobry produkt, ale rozsądnie dawkują przy tym informacje i nie dają złudnych obietnic. Microsoft pozwala raczej grom mówić za ludzi, co jest dość uczciwym podejściem.

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy