Xbox 360 nie da rady?

Korporacja Microsoft przed premierą swojej konsoli następnej generacji wyznaczyła sobie bardzo trudne zadanie do zrealizowania. Mianowicie w specjalnym oświadczeniu prasowym przedstawiciele firmy zapowiedzieli, że spodziewają się, iż ich sprzęt stanie się hitem sezonu świątecznego.

Informacja zawierała konkretnie sprecyzowany cel: firma za wszelką cenę sprzeda 3 miliony swoich nowych konsol w ciągu zaledwie trzech miesięcy od światowej premiery. Ta zaś miała miejsce 22 listopada i mimo ogromnego zainteresowania sprzętem ze strony graczy w Stanach Zjednoczonych i Europie - plany są dalekie od realizacji.

Branżowy serwis GamesIndustry.biz podaje, że z najnowszych doniesień wynika, iż sytuacja jest daleka od optymizmu. Od premiery urządzenia minął ponad miesiąc, a o realizacji planu jeden z przedstawicieli Microsoftu powiedział tak: "Dział Xbox nie podał jeszcze oficjalnych statystyk sprzedaży, ale mogę was zapewnić, że jesteśmy na dobrej drodze, by sprzedać w 90 dni od 2,75 do 3 milionów egzemplarzy".

Amerykański oddział korporacji z Redmond twierdzi też, że "pracuje nieustannie nad tym, aby dostarczyć tak wiele konsoli Xbox 360, jak tylko ludzie potrzebują".

Zapytany opinię amerykański krytyk Dean Takahashi z San Jose Mercury News, autor książki o premierze pierwszego Xboxa, stwierdził, że jest zawiedziony rozwojem wydarzeń. Swoją opinię Takahashi poparł wiedzą uzyskaną w wywiadach z Gregiem Gibsonem i Molly O'Donnell - członkami zespołu odpowiedzialnego za stworzenie i promocję sprzętu.

Co najważniejsze, podobną opinię wygłasza największy konkurent Microsoftu na poletku elektronicznej rozrywki, czyli Sony. Phil Harrison z europejskiego oddziału japońskiej firmy powiedział: "Nie mogę w to uwierzyć. Myślę, że to jasne, iż pracują nad tym, aby wyprodukować tak wiele konsoli, jak się da - ale to wyraźnie za mało. Pytanie, dlaczego nie są w stanie sprostać wymaganiom, powinniście zadać dla Microsoftu. Mogę was zapewnić, że ta sytuacja nie jest kreowana w jakimś konkretnym celu."

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy