Tańsza czy nowocześniejsza?

Największym zaskoczeniem na odbywających się w Buenos Aires targach AE Show 2006, było większe zainteresowanie konsolą PlayStation 2 niż nową Xbox 360 firmy Microsoft.

Japoński producent zdecydował się wystawić poprzednią wersję urządzenia, ponieważ konsola PlayStation 3 nie jest jeszcze powszechnie dostępna.

Tym samym firma Sony zdecydowała się rywalizować z koncernem Microsoft przede wszystkim na płaszczyźnie cenowej i najwyraźniej osiągnęła swoje cele, gdyż zainteresowanie produktem było nie mniejsze niż u konkurencji.

Produktem promowanym przez koncern Microsoft była oczywiście najnowsza konsola Xbox 360, która pretenduje do bycia rynkowym liderem w swojej kategorii. Jedyną jej wadą, skutecznie zniechęcającą do zakupu urządzenia i skłaniającą do skierowania swojego zainteresowania na produkty konkurencyjnych firm, jest wysoka cena.

Targi AE Show 2006 pokazały, że cena odgrywa niezwykle wysoką rolę dla potencjalnych nabywców prezentowanych urządzeń. Przy ponad dwukrotnej różnicy cenowej między produktami firm Sony i Microsoft, konsumenci są skłonni zrezygnować z dodatkowych opcji i prestiżu, jaki oferuje konsola Xbox 360 i zainteresować się tańszą konsolą PlayStation.

(INTERIA.PL/4D)

Reklama
Rebis
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy