Szanse na sukces PS3 maleją

Japońscy znawcy branży gier wideo są rozczarowani dotychczasową sprzedażą konsoli PlayStation 3. Sony dość pokaźnie traci w oczach rodzimych analityków z firmy inwestycyjnej Nomura.

Koncern odpowiedzialny za urządzenie ustalił sobie za cel sprzedanie do końca marca 6 milionów platform na całym świecie. Według specjalistów nawet, jeśli władze firmy będą się wspinać na szczyty swoich możliwości to nie zdołają zrealizować swoich założeń.

Badacze prognozują, iż Sony zdoła sprzedać tylko 4,5 miliona konsol. Innymi słowy spółka zdoła wykonać około 75% swojego planu. Zdaniem ekspertów firma powinna była już wcześniej, gdy wystąpiły problemy z produkcją, zaprzestać trzymania się swoich niedających się zrealizować celów.

Według Sony do końca 2006 roku na rynku amerykańskim pojawił się milion konsol PS3. Najnowsze dane statystyczne z NPD Group zakładają, że sprzedano tam zaledwie jakieś 490,700 tysięcy urządzeń, a około 687,300 wciąż krąży po regionie w poszukiwaniu stałych właścicieli.

Nadania japońskiego wydawnictwa Enterbrain, stojącego za czasopismem Famitsu, potwierdziły, że sprzedano w tym regionie tylko 466,716 platform PS3 od dnia sprzedaży, prawie połowę mniej niż Wii.

Dokładna data zaplanowanej na marzec rynkowej premiery PlayStation 3 w Europie wciąż nie została ujawniona.

Badacze firmy Nomura obniżyli też szanse na dostawy konsol w przyszłości. Zamiast 16 milionów platform PS3 do końca marca 2008 roku powinno być ich zaledwie 10, w kolejnym zaś 11 z planowanych 18.

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy