Sony wciąż najlepszą marką

Najnowsze badania przeprowadzone przez ośrodek Forrester Research dowodzą, że nawet pomimo opóźnienia premiery konsoli PlayStation 3 rynkowa pozycja japońskiego producenta konsoli do gier nie uległa zmianom.

W ramach regularnie prowadzonych badań zatytułowanych Consumer Technographics Survey specjaliści uzyskują rozeznanie odnośnie marek najbardziej cenionych przez potencjalnych konsumentów. Po raz kolejny Sony udowodniło swoją potęgę.

Mieszkańcy Ameryki Północnej w szczególny sposób cenią sobie zaledwie 22 etykietki różnych firm związanych z szeroko pojętą elektroniką. Pośród tego wąskiego grona znaleźli się także wszyscy trzej główni producenci konsol do gier wideo: Microsoft, Nintendo oraz Sony.

Sony, japoński gigant z dziedziny produkcji sprzętu elektronicznego, znalazł się w ścisłej czołówce zestawienia, zajmując trzecią pozycję. Konkurencja tymczasem znajduje się daleko z tyłu: Nintendo jest na pozycji siedemnastej, Microsoft dopiero na dwudziestej.

Respondenci byli proszeni o ocenę wskazanych firm w dwóch kategoriach: "zaufanie" i "możliwości". W obu wszystkie trzy firmy radziły sobie dość dobrze, końcowe zestawienie jednak daje do myślenia, zwłaszcza władzom producenta systemu operacyjnego Windows i platformy Xbox. Wielu z ankietowanych było bardzo niezadowolonych z oferowanych przez korporację Billa Gatesa produktów, o czym świadczy znaczna liczba osób chętnych do wyrzucenia nabytych już od tej firmy rzeczy, "gdyby to było możliwe".

W ścisłej czołówce firm o dużym potencjale znalazły się kolejno takie marki, jak: Bose, Dell, IBM, Pioneer i Philips. W dziedzinie zaufania zaś: Bose, Apple, Sony, Dell oraz HP.

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy