Silny rynek konsoli

Rok 2004 był dla konsoli czasem spokoju i umacniania pozycji w branży multimedialnej rozrywki. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez grupę NPD, w zeszłym roku sprzedano gry i sprzęt konsolowy o wartości 9,9 mld dolarów, czyli o 1% mniej niż w roku 2003 (10 mld USD). Jednak biorąc pod uwagę zeszłoroczny spadek wartości dolara, należy zaznaczyć, że w 2004 na świecie sprzedano więcej produktów konsolowych niż w 2003.

Duży wzrost sprzedaży zanotowały gry przeznaczone na platformy mobilne, które po raz pierwszy w historii osiągnęły wartość ponad 1 mld dolarów. Na gry na konsole stacjonarne przeznaczono łącznie 6,2 mld dolarów ($5,8 mld w 2003).

Z kolei w 2004 roku sprzedano o 27% mniej sprzętu konsolowego w stosunku do 2003. Jednak na tę liczbę wpływ miał przede wszystkich świąteczny deficyt tego typu urządzeń i akcesoriów. Wzrost sprzedaży zanotowały natomiast platformy mobilne (o 10% więcej niż w 2003).

NPD Group przedstawiła także ranking 10 najchętniej kupowanych gier konsolowych w 2004 roku:

1. "Grand Theft Auto: San Andreas" (PS2)
2. "Halo 2" (Xbox)
3. "Madden NFL 2005" (PS2)
4. "ESPN NFL 2K5" (PS2)
5. "Need For Speed: Underground 2" (PS2)
6. "Pokemon Fire Red" (GBA)
7. "NBA Live 2005" (PS2)
8. "Spider-Man 2" (PS2)
9. "Halo" (Xbox)
10. "ESPN NFL 2K5" (Xbox)

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy