Rozłam pomiędzy Sony i Kościołem

Zamieszczona we włoskiej prasie reklama konsoli PlayStation wzbudziła mieszane odczucia zarówno po stronie graczy, jak i przedstawicieli Watykanu.

Konkurencja na rynku konsoli pomiędzy firmami Sony, Microsoft oraz Nintendo zaostrza się z każdym dniem. Poza coraz częściej pojawiającymi się plotkami, podkreślającymi słabość bądź wyższość danego sprzętu nad platformami pozostałych firm, zaczyna dochodzić do dość absurdalnych zdarzeń.

Sony postanowiło przypomnieć swoim fanom we Włoszech o przywiązaniu do dotychczasowej marki, czyli PlayStation. I może nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że najnowsza reklama firmy godzi w wartości Kościoła katolickiego.

Jak donosi agencja informacyjna Reuters w dziennikach codziennych i popularnych magazynach opublikowano reklamę celebrującą dziesiątą rocznicę wprowadzenia na rynek pierwszej konsoli PlayStation. Grafika prezentuje twarz uśmiechającego się młodego mężczyzny z cierniową koroną na głowie. Ciernie wyraźnie prezentują znaczki krzyżyka, kółka, kwadratu i trójkąta - dobrze znane z kontrolera od konsoli. Poniżej znajduje się hasło "Dziesięć lat pasji", co w dość oczywisty sposób nawiązuje do kontrowersyjnego filmu Mela Gibsona, zatytułowanego "Pasja".

W reakcji na reklamę kardynał Ersilio Tonini stwierdził, że jest ona "lekceważąca" i ostrzegł: "Teraz dzieci będą myśleć, że 'Pasja' to była gra dla dzieci".

Antonio Sciortino, redaktor katolickiego tygodnika Famiglia Cristiana, dodaje z kolei: "Tym razem posunęli się za daleko. Gdyby to dotyczyło Islamu pewnie spotkałoby się jeszcze mocniejszą reakcją".

Przedstawiciele Sony ogłosili przeprosiny i zapowiedzieli natychmiastowe zaprzestanie dalszej publikacji reklamy.

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy