PSP goni Dual Screena

Japońska firma Enterbrain, zajmująca się analizą rynku multimedialnego, opublikowała niezależny raport dotyczący wyników sprzedaży dwóch największych konkurentów na rynku konsoli przenośnych (PSP i DS) na najważniejszym dla nich macierzystym rynku.

Okazuje się, że PlayStation Portable sprzedaje się znacznie lepiej, od kiedy Sony uporało się z problemami z produkcją, jednak Dual Screen wciąż zachowuje pozycję lidera rynku z niemal dwukrotnie większą liczbą sprzedanych urządzeń.

Raport Enterbrain wskazuje jednoznacznie, że PSP w lutym i marcu tego roku wyprzedziło w sprzedaży DS-a o 30%. DS zdołał jednak dogonić konsolkę Sony pod względem sprzedaży w ostatnich dwóch tygodniach dzięki wydaniu na rynek nowych wersji kolorystycznych urządzenia oraz udostępnieniu gry "Kirby Canvas Curse" stworzonej przez Nintendo. To nieco utrudnia PSP dogonienie japońskiego poziomu użytkowników Nintendo DS, która obecnie wynosi 1,8 mln, w porównaniu do 1,09 mln użytkowników PSP.

Ogólne trendy sprzedaży wskazują na to, że Sony dogoni Nintendo na rynku japońskim w późniejszym okresie, ale jeszcze w 2005 roku. Wskazuje na to choćby fakt, że 1,09 mln to liczba, w jakiej sprzedały się konsolki DS w samym tylko grudniu 2004 roku, ale trzeba podkreślić, że sprzedaż DS-a sporo spadła od tamtego czasu.

Ekspansja PSP została osłabiona przez braki w zaopatrzeniu, które znacząco wpłynęły na premierę konsolki w Japonii, ze sprzedanymi jedynie 330 tys. egzemplarzy w grudniu. Nintendo DS miało także przewagę w styczniu, sprzedając 450 tys. sztuk DS-a w porównaniu do 360 tys. sprzedanych konsolek PSP. Luty okazał się miesiącem lepszym dla Sony, które sprzedało 195 tys. sztuk PSP, podczas gdy Nintendo tylko 121 tys. DS-a. W marcu sprzedaż obydwu koncernów wzrosła do 202 tys. sprzedanych PSP i 136 tys. dla DS-a.

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama