Płynne Sony i korespondencyjne Nintendo?

Dwóch konkurujących ze sobą producentów konsoli następnej generacji złożyło ostatnio w amerykańskim urzędzie patentowym pliki dokumentów związanych z nowymi rozwiązaniami, które mają zostać wcielone w życie w przyszłości.

Mniej skomplikowany na pierwszy rzut oka zdaje się być pomysł Nintendo zwany "Messaging service". Patent przewiduje stworzenie usługi, która pozwoli na komunikowanie się między graczami na kilka różnych sposobów.

Rozwiązanie ma działać podobnie do systemu, który posiada Xbox Live. Krótko rzecz ujmując, będziemy mogli sprawdzić, co nasi znajomi robią przy konsoli, jeśli jest ona podłączona do sieci internet.

Ponadto każdy użytkownik będzie posiadać własny profil, możliwość zamieszczenia przy nim swojego opisu, wyników w grach i listę ulubionych produkcji. Do tego dojdzie szereg opcji związanych z tworzeniem wizerunku. Będzie można zamieścić zdjęcie lub też stworzyć wygląd w oparciu o dziesiątki elementów do wyboru (różne typy oczu, rysów twarzy, uszu, kolorów włosów itd.).

Pojawi się także możliwość rozmawiania dzięki klawiaturze wyświetlanej na ekranie lub przez mikrofon (wiele nieoficjalnych raportów sugeruje, że urządzenie to zostanie wbudowane w kontroler Wii - przyp. red.). Do tego dojdzie szereg opcji pozwalających na blokowanie innych użytkowników, ustawianie przypomnień itd. Rozwiązanie będzie można zastosować też w przenośnej konsoli.

Nowy patent Sony natomiast sprawia już ogromne kłopoty z opisem. Wynalazek określony został jako: "electrorheological fluid device and an electronic apparatus, which realize satisfactorily changeable hardness or tension in a portion of the device or apparatus which a human body touches, enabling application to a product that needs to have portability".

W dużym skrócie można określić je więc jako: "electrorheologiczne płynne urządzenie z elektroniczną aparaturą, które pozwalają na zadowalające zmiany napięcia, które ludzkie ciało otrzyma podczas jego dotykania".

Opis sugeruje, że otrzymamy przedmiot, który nieużywany będzie można zwinąć lub złożyć, ale pod wpływem napięcia elektrycznego stanie sztywny. Technologia może zostać użyta do telefonów komórkowych, palmtopów, komputerów klasy PC, zegarków, luster oraz konsoli i kontrolerów do gier. Co więcej, podczas zabawy urządzenie, którym sterujemy, miałoby zmieniać kształt, swoją elastyczność i jakość bodźców odbieranych przez użytkownika.

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy