nVidia pewna co do sukcesu PS3

Prezes najważniejszego dostawcy podzespołów graficznych na świecie w odróżnieniu od wielu obserwatorów rynku nie ma wątpliwości co do sukcesu zapowiedzianej na listopad platformy od Sony.

Jen-Hsun Huang w wywiadzie udzielonym dla San Jose Mercury News skomentował kilka spośród najbardziej dyskusyjnych kwestii związanych z konsolą PlayStation 3. W jego opinii opóźnienie premiery platformy za sprawą chęci wprowadzenia odtwarzacza Blu-ray było "decydującym uderzeniem".

nVidia, która odpowiada za dostarczenie układu RSX do konsoli PlayStation 3, jest przekonana o sukcesie drogiej konsoli. Warto przypomnieć, że firma wcześniej wspomagała konkurencyjną platformę Xbox, podczas gdy jej największy rywal ATI (niedawno przejęty przez koncern AMD) użyczył swoich technologii dla dostępnej już konsoli następnej generacji Xbox 360 i nadchodzącego Nintendo Wii.

Podjęcie decyzji o współpracy z Sony zdaniem Huanga nie było błędem: "Jest wiele wspaniałych rzeczy, jakie zrobiło Sony. Jestem podekscytowany ich nośnikiem Blu-ray dla formatu high-definition, który będzie standardem w PlayStation 3. Pierwsze PlayStation miało CD-ROM. PlayStation 2 miało DVD. Nie ma żadnego sensu, żeby PlayStation 3 korzystało z DVD w odróżnieniu od pozostałych konsoli nowej generacji".

"Przełożenie startu o kilka miesięcy, aby dołączyć Blu-Ray, było decydującym uderzeniem. Kiedy to już się pojawi, będzie wyglądać bardziej zaawansowanie niż gry na konsole poprzedniej generacji. Myślę, że to było wspaniałe posunięcie z ich strony" - powiedział szef nVidia.

Huang w odniesieniu do konkurencji powiedział, iż format Blu-ray będzie głównym atutem konsoli PlayStation 3 i pomimo swojej wysokiej ceny będzie niezwykle wartościowy dla potencjalnych nabywców. W jego opinii nośnik ten z powodzeniem przeżyje nawet dziesięć lat. Prognozuje też, że konsola Microsoftu Xbox 360 nie może pozostać urządzeniem wyposażonym tylko w napęd DVD do okresu świąt Bożego Narodzenia w przyszłym roku.

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy